ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ برای سازمان بهداشت جهانی

«پیشرفت قابل توجهی نبینیم ایالات‌متحده و کمک مالی‌اش را از سازمان بهداشت جهانی خارج می‌کنیم»

ترامپ می‌گوید: تنها راه پیش روی سازمان بهداشت جهانی این است که بتواند عدم وابستگی خود به چین را در عمل ثابت کند-MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ گفت اگر «پیشرفت قابل توجهی طی ۳۰ روز آینده نبیند»، ایالات متحده و کمک مالی آن را به طور دائم از سازمان بهداشت جهانی بیرون خواهد کشید.

آقای ترامپ در نامه‌ای به تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفت «واضح است که اقدامات مکررا اشتباه شما و سازمان شما در مواجهه با همه‌گیری کرونا هزینه بسیار زیادی را برای جهان داشته است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نامه آمده است «تنها راه پیش روی سازمان بهداشت جهانی این است که بتواند عدم وابستگی خود به چین را در عمل ثابت کند. در همین راستا ما گفتگوهایی را برای ایجاد اصلاحات در سازمان آغاز کردیم. اما حالا به اقدام فوری نیاز است. وقت زیادی نداریم.»

این ضرب الاجل در شرایطی تعیین شده که بیش از ۹۰ هزار آمریکایی و ۳۱۸ هزار نفر در سراسر جهان در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آقای ترامپ بر این اعتقاد خود پا فشاری می‌کند که سازمان بهداشت جهانی و چین در اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا به جهان تأخیر کردند. او در ماه گذشته اعلام کرد که دولت وی عضویت آمریکا در این نهاد جهانی بهداشت را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

 ترامپ در نامه خود با اشاره به این بازنگری تأکید کرد که بسیاری از نگرانی‌های او صحیح بوده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان