کدام کشورها از کرونا در امان ماندند؟

کارشناسان در مورد صحت گزارش‌های کره شمالی یا ترکمنستان ابراز تردید می‌کنند

جزایر سلیمان در جنوب اقیانوس آرام-عکس از رسانه‌های داخلی

جزایر مارشال، جزایر سلیمان، میکرونزی، پالائو، تونگا، وانواتو، نائورو، تووالو، کیریباتی. نام این کشورها در میان اقیانوس آرام کمتر به گوش آشنا است، اما همین ویژگی به کمک آنها آمده تا هیچ موردی از ابتلا به کووید-۱۹ را به ثبت نرسانند.

با گذشت پنج ماه از شیوع این بیماری همه‌گیر در جهان، ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در ۲۱۳ کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از ۳۲۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند. اما این کشورهای پراکنده در اقیانوس آرام با بستن زودهنگام مرزهای خود، از شیوع بیماری در امان ماندند.

به گزارش اس‌بی‌اس، جزایر مارشال از اوایل ماه ژانویه، زمانی که به تازگی خبر شیوع کرونا در چین منتشر شده بود، مرزهای خود را به روی پروازها از چین بست. بسیاری از ناظران بین‌المللی بر این باورند که بستن زودهنگام مرزها در این کشورها، موثرترین عامل در جلوگیری از شیوع بیماری بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته این کشورها در مقایسه با کشورهای اروپایی یک مقصد گردشگری پرجمعیت به شمار نمی‌روند، اما شمار اندکی از گردشگران مبتلا به ویروس هم می‌توانست پای کووید-۱۹ را به جزایر اقیانوس آرام باز کند.

البته هزینه‌های اقتصادی بستن مرزها برای این کشورهای کوچک بسیار سنگین بوده است. برخی از این کشورها به موازات دیگر کشورهای جهان در حال بررسی احتمال بازگشایی مرزهای خود هستند.

هرچند برخی دیگر از کشورها مانند ترکمنستان یا کره شمالی هیچ موردی از ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش نکرده‌اند، کارشناسان در مورد صحت این گزارش‌ها تردید دارند.

کره شمالی با چین و کره جنوبی هم‌مرز است که شیوع بیماری در آنها بسیار گسترده بود. ترکمنستان نیز یک کشور آسیاس میانه است که همه کشورهای هم‌مرز با آن به ویروس آلوده‌اند. از سوی دیگر ترکمنستان از ورود بازرسان سازمان بهداشت جهانی جلوگیری می‌کند.

بیشتر از جهان