آمار تلفات کووید۱۹ در ایتالیا به کم‌تر از ۱۰۰ نفر رسید

بیش از ۳۲ هزار نفر در ایتالیا بر اثر کرونا جان باخته‌اند

تصویری از کانال ونیز در ایتالیا. ANDREA PATTARO / AFP

ایتالیا گزارش داده است که برای نخستین بار طی ۱۰ هفته گذشته شمار تلفات ویروس جدید کرونا به کم‌تر از ۱۰۰ نفر در روز رسید.

به گفته سازمان حفاظت مدنی ایتالیا شمار تلفات در روز دوشنبه به ۹۹ نفر رسید که از ۹ مارس به بعد یعنی یک روز قبل از آغاز قرنطینه سراسری در ایتالیا  برای نخستین بار است که به زیر ۱۰۰ نفر می‌رسد.

این کاهش در حالی است که آمار تلفات در روز قبل از آن یک‌شنبه ۱۴۵ نفر بود، یعنی خلاف روندی طولانی که افزایش تلفات یک‌شنبه‌ها با افزایش آن در دوشنبه همراه بود.‌

شمار مبتلایان جدید در ایتالیا نیز به پایین‌ترین حد از ۲ مارس به بعد رسید و آزمایش کرونای ۴۵۱ نفر دیگر مثبت شد.

ایتالیا نخستین کشور بزرگ اروپایی بود که دچار شیوع گسترده ویروس کرونا شد و تا کنون به گفته مقامات جان ۳۲۰۰۷ نفر را گرفته است که به غیر از بریتانیا و ایالات متحده از تلفات هر کشوری در جهان بیش‌تر است.

هم اکنون از آغاز شیوع کرونا در ایتالیا شمار مبتلایان قطعی به ۲۲۵۸۸۶ نفر رسیده است و این کشور در جدول پرابتلاترین‌های جهان بعد از بریتانیا، ایالات متحده، روسیه، اسپانیا و برزیل در جایگاه ششم قرار دارد.

در حال حاضر شمار مبتلایان ثبت شده این بیماری ۶۶۵۵۳ نفر است که حدود ۳ هزار نفر نسبت به دیروز کم‌تر است.

در دوره اوج بحران در ایتالیا، بیمارستان‌ها پر از بیمار شده بود، کمبود تخت‌خواب و تجهیزات امدادپزشکی، خدمه درمان و خانواده‌ها را وادار به تصمیم‌گیری‌های تلخی کرد، به طوری که پزشکی در مصاحبه با رویترز گفت دردوران جنگ هم چنین وضعیتی را ندیده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آمار روز دوشنبه روند طولانی کاهش تقاضا برای درمان‌های اضطراری تداوم داشت و ۷۴۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند که نسبت به ۷۶۲ نفر روز یک‌شنبه کاهش داشت.

از سوی دیگر با کاهش محدودیت‌های قرنطینه سراسری، نخستین روز از سرگیری آزادی‌های اجتماعی در ایتالیا نیز بود.

گشایش کافه‌ها و رستوران‌ها، آزاد شدن خرید در تمامی فروشگاه‌های خرده‌فروشی یا حضور یافتن در مراسم کلیسا، مثل عشای ربانی از جمله موارد کاهش محدودیت‌ها بود. اما محدودیت سفر به خارج از منطقه سکونت، به غیر از موارد کاری یا دیگر موارد فوریتی همچنان برقرار است.

ایتالیا که در تکاپوی بازگشایی صنعت گردشگری در تابستان است، همچنین روز شنبه اعلام کرد از ۳ ژوئن، مرزها را به روی مسافران اتحادیه اروپا و منطقه شینگن بازگشایی می‌کند و به قرنطینه اجباری ۱۴ روزه پایان می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از جهان