پرتاب آب‌دهان، جان کارمند راه‌آهن لندن را گرفت

تحقیقات پلیس و شرکت راه‌آهن درباره خطرات کرونا برای کارکنان حمل‌ونقل عمومی

مرگ خانم موجینگا موجب درخواست‌های دوباره برای تامین تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان راه‌آهن -که بیم امنیت و سلامتی خود دارند، شده است. -ISABEL INFANTES / AFP

پلیس بریتانیا، در رابطه با مرگ یکی از کارکنان زن ایستگاه راه‌آهن ویکتوریا در شهر لندن، از یک مرد بازجویی کرده است.

بلی موجینگا دو هفته پس از آن که ادعا کرده بود که یک مرد مبتلا به ویروس کرونا، آب دهانش را به او پرتاب کرده است، در گذشت. 

یک سخنگوی پلیس حمل ونقل بریتانیا، تأیید کرده است که مردی ۵۷ ساله و اهل لندن در رابطه با این حادثه شناسایی شده است.

سخنگوی پلیس لندن روز یکشنبه گفت: «پلیس امروز با این مرد امروز به شکلی محتاطانه در یکی از کلانتری‌های لندن مصاحبه کرد.»

او در ادامه افزود: «نیروهای کارآگاه پلیس به جمع‌آوری شواهد و تحقیقات در باره این حادثه ادامه خواهند داد. آنها به دنبال شناسایی فرد دیگری در پیوند با این رخداد نیستند.»

در تاریخ ۲۱ ماه مارس گذشته، وقتی خانم موجینگا مشغول کار در سالن ایستگاه راه آهن ویکتوریا بود، مردی به او نزدیک شده بود و گفته بود که به کووید-۱۹ مبتلا است. 

او سپس بیمار شد و در تاریخ ۵ آوریل در بیمارستان بارنت در گذشت. 

خانم موجینگا برای شرکت راه‌آهن «گوویا تایمز» کار می‌کرد و مادر دختربچه‌ای ۱۱ ساله بود. افراد خیّر اکنون حدود ۴۰ هزار پوند به صفحه اینترنتی جمع‌آوری پول که برای کمک به خانواده او راه‌اندازی شده است، ارسال کرده‌اند.

 حمله به خانم موجینگا که دارای پیش زمینه بیماری تنفسی بوده است، همزمان با موجی از حمله‌ها با آب دهان و سرفه به نیروهای پلیس و کارکنان حمل‌و‌نقل صورت گرفت که به طور گسترده محکوم شده است. 

آفای جانسون نیز در نشست پرسش و پاسخ  پارلمان بریتانیا نیز مرگ او را «اندوهبار» خواند و گفت: «این که او به خاطر انجام وظیفه‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته، بسیار وحشتناک است.»

مرگ خانم موجینگا موجب درخواست‌های دوباره برای تامین تجهیزات محافظت شخصی برای کارکنان راه‌آهن -که بیم امنیت و سلامتی خود دارند، شده است.

«انجمن شاغلان حمل‌و‌نقل عمومی» (TSSA)، گفت که بسیاری از اعضای این نهاد نگران امنیت و سلامتی خود هستند. 

ویکتور بانگورا، یکی از کارکنان راه‌آهن، به آژانس خبری «پی‌ای» گفت: «تصور کنید فردی مانند من را می‌بینید، و دفعه بعد او مرده است. کل بدنم به لرزه افتاد. خیلی روی روحیه و احساساتم تاثیر گذاشت. همه ما در این ایستگاه آسیب‌پذیر هستیم و این اتفاق می‌تواند برای هر یک از ما بیفتد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از کارکنان ایستگاه ویکتوریا گفت که روز چهارشنبه، زمانی که دولت شروع به کاهش تدابیر قرنطینه کرد و شمار مسافرانی که در لندن کار می‌کنند افزایش یافت، برای اولین‌بار به کارکنان ماسک صورت داده شد. 

این در حالی‌ست که شرکت راه‌آهن «گوویا تایمز لینک» گفته است که پس از بازنگری توصیه دولت، این شرکت برای کارکنان خود تجهیزات محافظت شخصی فراهم کرده و از مردم خواسته است که هنگام استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی ماسک بپوشند. 

یک سخنگوی این شرکت گفت: « براساس توصیه‌های پیشین دولت، کارکنان راه‌آهن ملزم به استفاده از تجهیزات محافظت شخصی نبودند. ما مکرر به کارکنان یادآوری می‌کنیم تا دست‌هایشان را بشویند و هنگام کار، فاصله اجتماعی را تا حد ممکن رعایت کنند و به این امر ادامه دهند.» 

بیشتر از جهان