آرسن ونگر: برگزاری مسابقات بدون تماشاچی یک راه‌ حل کوتاه‌مدت است

«غیبت طولانی‌مدت تماشاچیان ممکن است به بازی‌ها آسیب بزند»

مسابقه بدون تماشاگر میان بایرن مونیخ و یونیون برلین در چارچوب رقابت‌های بوندس‌لیگا، ۱۷ مه- HANNIBAL HANSCHKE / POOL / AFP

آرسن ونگر، مربی سابق آرسنال، گفت برگزاری مسابقات فوتبال بدون تماشاچیان تنها راه‌حلی کوتاه‌مدت در دوران شیوع ویروس کرونا است، چرا که غیبت طولانی‌مدت تماشاچیان ممکن است به بازی‌ها آسیب بزند.

بوندس‌لیگای آلمان اولین لیگ عمده در جهان شد که پس از تعطیلی مسابقات ورزشی به خاطر شیوع ویروس کرونا در اوایل سال جاری، به وضعیت سابق برگشته است و بازگشت این لیگ پشت درهای بسته در حال حاضر توسط سایر لیگ‌های ورزشی دنیا از نزدیک زیر نظر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آرسن ونگر، دبیر توسعه جهانی فیفا، به شبکه ورزشی بین گفت: «آیا با این وضعیت فوتبال در طولانی‌مدت دوام خواهد آورد؟ آیا نمایش این بازی‌ها بدون هواداران برای مدتی طولانی باعث ورود خسارت نخواهد شد؟ به نظر من که خواهد شد. نمی‌توان فصلی کامل از بازی‌ها را بدون تماشاچیان تصور کرد، به همین خاطر به عقیده من این تنها راه حلی کوتاه مدت است. البته که هنوز بهترین گزینه ممکن برای به پایان بردن فصل سابق و تعیین نتایج است و بهتر از هر تصمیم دیگری است.»

لیگ برتر انگلستان امیدوار است «پروژه بازگشایی» که طبق آن بنا دارد در ماه ژوئن به زمین بازی برگردد، بتواند در تماس گروهی روز دوشنبه و تصمیم‌گیری درباره بازگشت به تمرینات گروهی و برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌های خالی، آرای کافی به دست آورد.

این مربی فرانسوی افزود که نگرانی‌ها درباره سلامت عموم مردم باید در هرگونه تصمیم‌گیری برای از سر گرفتن بازی‌ها، در اولویت باشد.

او اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم تنها به دلایل مالی دست به چنین قمار بزرگی ببریم. باید اول خاطر جمع باشیم که انجام چنین کاری از نظر پزشکی ایمن و بی‌خطر است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش