ترانه «رام نشدنی»؛ بیانسه و مگان تی استالیون می‌توانند تاریخ‌ساز شوند

این ترانه ممکن است در جوایز گرمی نامزد بهترین اجرای رپ بشود

مگان تی استالیون در حال اجرا در نیویورک، سپتامبر ۲۰۱۹- Dimitrios Kambouris/Getty/AFP

اخیرا به دلیل قرارگرفتن آهنگ «رام نشدنی» (savage) مگان تی استالیون و بیانسه در جایگاه دوم لیست صد آهنگ برتر بیلبورد، این زوج مدعی پر سرو صدای عنوان بهترین اجرای رپ در جایزه موسیقی «گرمی» شدند.

اگر آنها برای این عنوان نامزد شوند، این ترانه اولین کار مهم مشترک کاملا زنانه در طول ۲۳ سال می شود که این شهرت را به دست می‌آورد.

آخرین بار سال ۱۹۹۷ بود که یک زن نامزد بهترین اجرای رپ شد. آن زمان ترانه «امشب نه» از لیل کیم با حضور لفت آی، دا برت، میسی الیوت و انجی مارتینز پیشتاز شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانسه ۷۰ بار و بیش از هر هنرمندی دیگری نامزد جایزه گرمی شده است. او تنها به ۱۱ گرمی دیگر نیاز دارد تا از کویینسی جونز کسی که بیشترین نامزدی را دارد، پیشی بگیرد.

بیانسه تا کنون تنها برای خوانندگی نامزد شده است. چهار عنوان نامزدی از همکاری وی با همسرش جی زی است و بقیه با کندریک لامار، اندره ۳۰۰۰، کانیه وست و همکاری‌اش با تی.آی و لیل وین است.

اخیرا ریمیکس آهنگ «بگو خب» (say so) دو​جا کت و نیکی میناژ به صدر جدول صد آهنگ برتر بیلبورد رسید، که اولین تجربه هر دو هنرمند تاکنون بود.

با رسیدن آهنگ «رام نشدنی» به رتبه دوم، اولین بار بود که آهنگ رپی که توسط زنان اجرا شده، توانسته در این دو جایگاه  قرار بگیرد.

با این حال آهنگ «بگو خب» مدعی عنوان قهرمانی گرمی است. البته احتمال می‌رود این ترانه در دسته بهترین اجرای «رپ/سانگ» قرار بگیرد و نه «رپ».

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر