عید پاک در دیترویت؛ پاشیدن «آب مقدس» به روی «مومنان» با تفنگ‌آبی

کشیش پلک گفت: «مغزم درست کار نمی‌کند، اما اعضای کلیسایم  مرا پذیرفته‌اند»

PIXABAY

یک کشیش کلیسای کاتولیک شهر دیترویت ایالت میشیگان در آمریکا۷ مسئله دعای خیر برای مومنان حین حفظ فاصله در اجتماعات را با پاشیدن آب مقدس با یک تفنگ آبی حل کرده است.

تصاویر کشیش «تیم پِلک» که در روز عید پاک با یک تفنگ آبی از پنجره اتوموبیل مومنان به آنها آب مقدس می‌پاشید، در شبکه‌های اجتماعی انعکاس گستردهای داشته است.

کشیش پلک به تارنمای «بازفید» گفت که قصد داشته تا به رغم شیوع ویروس کرونا، سنت دعای عید پاک را در کلیسای «سینت آمبروز» حفظ کند.

او به تارنمای بازفید گفت: «ایده اصلی، برگزار کردن مراسمی برای کودکان مومنان بود. آنها خود را برای عید پاکی متفاوت از سایر عیدهای پاک در گذشته آماده می‌کردند. بنابراین فکر کردم چگونه می‌توانیم پروتکل‌های عید را ضمن رعایت حفظ فاصله‌گیری در اجتماعات انجام دهیم.» 

تصاویری که از این کشیش هفتاد ساله منتشر شده است، او را با ماسک و حفاظ صورت نشان می‌دهد که آب مقدس را روی گل‌های پشت یک اتوموبیل می‌پاشد. 

کشیش پلک به بازفید گفت: «مغزم درست کار نمی‌کند، اما اعضای کلیسایم  مرا پذیرفته‌اند.»

بیش از ۵۶۰ هزار کاربر توییتر تصویر کشیش پلک را که با یک تفنگ آبی در حال پاشیدن آب مقدس است، دیده‌اند. این تصویر اکنون دستکاری و به عنوان «میم» (یک نمونه طنز و هجو اینترنتی) عرضه شده است. 

کشیش پلک به بازفید گفت که از میزان اشتراک تصاویرش در شبکه‌های اجتماعی شگفت‌زده شده است: «(تصاویر) حتی دو بازدیدکننده در واتیکان داشته که مرا نگران کرده، اما هنوز خبری از آنها نشده است.»

بیماری کرونا تاکنون در میشیگان ۵۰۰۰ کشته برجای گذاشته و بیش از ۵۱ هزار نفر نیز (در آن ناحیه) به ویروس کووید۱۹ آلوده شده‌اند.

معترضان مسلح در تظاهرات علیه مقررات قرنطینه، به فرمانداری این ایالت حمله برده‌اند. سیاستمداران و مقامات ایالتی در واکنش به این حملات جلیقه‌های ضد گلوله بر تن کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان