پرحرفی ترامپ کار دست وزارت دفاع آمریکا داد

وزارت دفاع آمریکا تلاش می‌کند تا جزییات مربوط به موشک‌های جدیدش را از دسترس رسانه‌ها دور نگه دارد

ایالات متحده سال‌ها است که برنامه توسعه سلاح‌های مافوق صوت را دنبال می‌کند- REUTERS/Kevin Lamarque

پنتاگون پس از فخر فروشی ترامپ در مورد وجود یک «موشک فوق العاده» جدید، با اکراه، به اظهار‌نظر راجع به توسعه سلاح‌های مافوق صوت پرداخت.

اظهارات ترامپ در جریان یک سخنرانی در روز جمعه در کاخ سفید صورت گرفت که در آن مقامات وزارت دفاع، پرچم نیروی فضایی را به رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.

ترامپ در دفتر کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «در حال حاضرما مشغول ساختن تجهیزات نظامی باورنکردنی هستیم، در سطحی که تاکنون کسی ندیده است. با مخالفانی که آن بیرون هستند، ما هیچ انتخابی نداریم، باید آن را انجام دهیم.»

«ما آن را داریم، من آن را«موشک فوق العاده» می‌نامم. چند شب پیش شنیدم که این موشک ۱۷ بار سریع‌تر از آن چیزی است که آن‌ها در حال حاضر در اختیار دارند. بنابراین شما سریع‌ترین موشکی را که الان در اختیار داریم، می‌گیرید. شما شنیده‌اید که روسیه پنج‌برابر سرعت را دارد، و چین روی پنج یا شش برابر سرعت کار می‌کند، ما ۱۷ برابر سرعت را داریم، و تازه درحال پیشرفت است.»

وزارت دفاع در ابتدا از اظهار‌نظر خودداری کرد.

پس از آن که امتناع دولت از اظهار‌نظر درباره این موضوع در رسانه‌های اجتماعی منعکس شد، جاناتان راث هافمن، سخنگوی اصلی پنتاگون، توییت کرد: «وزارت دفاع در تلاش است تا طیف وسیعی از موشک‌های مافوق صوت را برای مقابله با دشمنان، تهیه کند.»

ایالات متحده سال‌ها است که برنامه توسعه سلاح‌های مافوق صوت را دنبال می‌کند. طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی(CNBC)، وزارت دفاع تقریباً دوجین برنامه دارد که وظیفه‌شان توسعه و دفاع در برابرنسل جدید سلاح‌ها‌یی است که  پنج‌برابر سرعت صوت یا بیشتر حرکت می‌کنند.

آقای ترامپ در سال ۲۰۱۸ به پنتاگون فرمان داد تا نیروی فضایی -‌اولین شاخه نظامی جدید ایالات متحده در طول ۷۲ سال- تشکیل دهد و نام آن را «سلطه آمریکا بر فضا» گذاشت.

۱۶ هزارنفر نیروی هوایی و کشوری که  نیروی فضایی را تشکیل می‌دهند از نظر فنی بخشی از نیروی هوایی هستند که قبلاً بر عملیات تهاجمی در فضا نظارت داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما آقای ترامپ، آشکار کرده است که این جدیدترین سرویس را برای آینده دفاعی آمریکا حیاتی می‌داند.

پرچم آبی تیره و سفید نیروی فضایی شامل یک مثلث -یک نماد قدیمی نیروی هوایی- به معنای اهمیت تغییر و نوآوری است. سایه‌های تیره و روشن خاکستری درون مثلث تاکیدی بر ۲۴/۷ ( بیست و چهار ساعت در هفت روز) زمان کار نیروی فضایی است.

این پرچم همچنین شکل کره زمین را داراست که خانه جنگجویان نیروی فضایی است و و مدار بیضوی دراطراف زمین نشان می‌دهد مأموریت نیروی فضایی برای دفاع و محافظت در برابر دشمنان و تهدیدات ناشی از فضاست.

این پرچم توسط هنرمندان و صنعت‌کاران در اتاق پرچم تدارکات دفاع در فیلادلفیا، با طرحی ازمؤسسه هرالدری در فورت بلووییر، ویرجینیا، تهیه و ساخته شده است.