رهبر جمهوری اسلامی برای مخالفان خط و نشان کشید

خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان: با کسانی که دشمن را تزیین می‌کنند، مماشات نکنید

دیدار مجازی رهبر جمهوری اسلامی با دانشجویان  - عکس از وب‌سایت علی خامنه‌ای 

رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته با مجموعه‌ای از جوانان دانشجو و تشکل‌های دانشگاهی دیدار کرد. دیداری که باتوجه به بحران کرونا به شکل مجازی برگزار شد. 

علی خامنه‌ای در این دیدار هم از ضرورت روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی گفت هم از تلاش برای «گسترش جبهه‌ انقلاب» گفت و هم برای مخالفان نظام خط و نشان کشید. 

علی خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود با طرح این ادعا که بسیاری از سوالات و شائبه‌های مربوط به نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی را ناشی  از «احاطه نداشتن» پرسش‌کنندگان به موضوع مورد بحث خواند. 

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از حرف‌های خود درباره معنای حقیقی جوان و «دولت جوان و حزب‌اللهی» گفت: «مکرر گفته‌ام که به چنین دولتی معتقد و امیدوارم اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان سی‌وچندساله رئیس دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب‌اللهی یک دولت پای کار، آماده و بانشاط است که علاج مشکلات است و می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور دهد.»

علی خامنه‌ای که توصیه‌های چندگانه خود را برای دانشجویان تبیین می‌کرد به دانشجویان توصیه کرد که از طریق «یارگیری» به گسترش «جبهه‌ انقلاب» کمک کنند.

به گفته رهبر جمهوری اسلامی جوانان و دانشجویان باید با «تردید افکنان در مبانی انقلاب»  مرزبندی صریح داشته باشند و با آنها بدون مماشات برخورد شود. به گفته او نباید هیچ «مماشتی» با کسانی که منکر نشانه‌های پیشرفت کشور هستند صورت گیرد و باید آنها که با «تزئین دشمن» راه‌های غلط را به‌عنوان راه‌حل مسائل کشور بیان می‌کنند، صراحتا برخورد کرد.

به ادعای علی خامنه‌ای تردید افکنی در مبانی انقلاب «ستون فقرات کار فرهنگی دشمن» و «اساس کار نرم علیه انقلاب» است و با تأکید کرد که باید «در مقابل کسانی که به این کار دشمن کمک می کنند ایستاد». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از حرف‌های خود گفته است که نسبت‌ به «مساله‌ حجاب» و «حیای اسلامی» در دانشگاه‌ها دغدغه دارد و به روسای دانشگاه‌ها، مدیران و دانشجویان و به‌خصوص «دخترخانم‌ها» تاکید کرده که به «حجاب و فاصله‌گذاری» اهمیت بدهند.

علی خامنه‌ای با حمایت تلویحی ازعمل آتش‌زدن پرچم آمریکا مدعی شده است که «آتش زدن پرچم آمریکا در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در داخل خود آمریکا به‌عنوان یکی از مصادیق نفرت ملت‌ها از این رژیم است». 

خامنه‌ای با اشاره به نمونه‌هایی از طراحی «دشمن» برای سوءاستفاده از جوان ایرانی مانند «وادار کردن برخی عناصر به پشت کردن به کشور» و یا «استفاده از افرادی به‌عنوان عناصر تبلیغاتی، سیاسی و تحلیلگر» مدعی شده است که «همه باید مراقب باشند که به سربازگیری دشمن از جامعه‌ی جوان کشور کمک نشود».

رهبر جمهوری اسلامی هم‌چنین با اشاره به اهمیت «پیشرفت علمی» و «حفظ شتاب علمی کشور» به دانشجویان گوشزد کرد که «علم باید در خدمت پیشرفت کشور و گشایش افق‌های آینده باشد تا همچنان که چند سال قبل گفتیم به نقطه‌ای برسیم که محققان برای استفاده از تازه‌های علمی ناگزیر از یادگیری زبان فارسی باشند».

رهبر جمهوری اسلامی در جایی از سخنان خود به اعتراضات مردمی در ایران هم اشاره تلویحی کرده است و گفته «مطالبه‌گری طبعاً نوعی اعتراض و تأکید بر رفع مشکلات و نقایص موجود است اما باید جداً مراقب و هوشیار بود که نحوه‌ی بیان و ارائه‌ی مطالبات به گونه‌ای نباشد که اعتراض به نظام تلقی شود و یا دشمن بتواند آن را اعتراض به نظام القا کند».

گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی از یک‌سو نشان از اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر او و نهادهای نزدیک به بیت علی خامنه‌ای نسبت به شنیدن صدای مخالفان نظام است و از سوی دیگر بیانگر این است که مقامات عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی در صدد آن هستند تا با اتکا به روایت قدیمی و نخ‌نمای «تردید افکنی دشمنان» درباره دست‌آوردهای نظام از پاسخگویی درباره مشکلات فراوان مملکت فرار کنند. 

هرچند که رهبر جمهوری اسلامی در سخنان روز گذشته خود طرح ادعاها درباره پیشرفت‌های نظام را بر پاسخگویی بر بسیاری از پرسش‌های بی‌پاسخ ارجح دانست اما می‌توان بر این نکته تاکید کرد که برخی حرف‌های او درباره لزوم پاسخگویی نهادهای زیر دست رهبری به شائبه‌های دانشجویان پیش از جانب رهبر جمهوری اسلامی کم سابقه است. 

علی خامنه‌ای البته به سیاق مجریان تلویزیونی «کمبود» وقت را بهانه بی‌پاسخ گذاشتن شائبه‌های مربوط به نهادهای تحت امرش دانست اما گفت که «مسئولان نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با دانشجویان و دانشگاه‌ها در دفتر رهبری باید خود را متعهد به پاسخگویی و رفع ابهامات بدانند».

بیشتر از