ارائه شکلک‌هایی مانند آی‌مسیج توسط گوگل در برنامه پیام‌رسان اندروید

پاسخ شکلکی به صورت دایره‌ای در گوشه پایین سمت راست هر پیام کاربران اندرویدی ظاهر می‌شود

کسانی که هنوز این ایموجی‌های جدید گوگل را در گوشی‌ها خود ندارند، پیام‌ها را به شکلی متفاوت دریافت خواهند کرد. PIXABAY

موتور جست‌وجوی غول‌آسای گوگل که همچنین مالک سیستم عامل گوشی‌های اندرویدی است، ظاهرا در حال آزمایش امکان پاسخ دادن به پیام‌ها با شکلک‌ها، مانند ویژگی گوشی‌های آیفون اپل، در برنامه پیامرسان خود است.

این ویژگی که بار اول در سامانه ردیت و پیش از گزارش سامانه خبری اندروید پلیس کشف شد، حاکی از پاسخ شکلکی به پیام‌ها است که به صورت دایره‌ای کوچک در گوشه پایین در سمت راست هر پیام برای کاربران اندرویدی ظاهر می‌شود.

با نگاه داشتن انگشت خود بر روی هر پیام برای مدتی طولانی‌تر، با هفت شکلک متفاوت مواجه خواهید شد: انگشت شست بالا گرفته، صورتی خندان با چشمانی از قلب، صورتی گریان از خنده، چهره‌ای مات و مبهوم، صورتی گریان، و چهره‌ای خشمگین. هنوز مشخص نیست که شکلک‌های بیشتری نیز در دسترس قرار گیرند یا نه.

کسانی که هنوز این ویژگی را در گوشی‌ها خود ندارند، پیام‌ها را به شکلی متفاوت دریافت خواهند کرد و قادر نخواهند بود شکلک‌ها را مانند یک «ایموجی» ببینند. برای مثال، شکلک شست بالا گرفته به پیام «سلام» منتقل خواهد شد. این ویژگی در حال حاضر در نسخه مرورگر این برنامه پیام‌رسان هم در دسترس نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه این ویژگی در برنامه پیام‌رسان گوگل قابل دسترسی است و می‌تواند از طریق بازار برنامک‌های گوگل نصب شود و برنامه پیش‌فرض پیام‌رسانی در گوشی‌های هوشمند پیکسل است، اما تنها برای کاربرانی فعال خواهد شد که در سامانه پیام‌رسان RCS ثبت‌نام کرده‌اند.

RCS سامانه‌ای جایگزین برای سامانه ارسال پیامک (SMS) است که در کشورهایی نظیر بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده در دسترس است. این سامانه پیام‌رسان شامل ویژگی‌هایی است که در بسیاری از سایر برنامه‌های پیام‌رسان وجود دارد؛ ویژگی‌هایی نظیر اطلاع از خوانده شدن پیام، نشان دادن طرف مقابل در حال نوشتن، ویدیو و عکس‌ با کیفیت بالا و پیام‌های گروهی، که قابل اعمال در سامانه ارسال پیامک نیستند.

با این وجود، برعکس آی‌مسیج اپل، پیام‌های سامانه RCS به طور پیش‌فرض در هر دو طرف رمزگذاری نمی‌شوند که همین امر باعث بروز انتقاداتی شده است.

نشست گوگل برای برنامه‌نویسان که با نام گوگل آی/او (Google I/O) شناخته می‌شود، به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد و از همین رو انتظار می‌رود بسیاری از اخباری که قرار بود در آن نشست اعلام شود، به زودی از طریق روش‌های دیگر به سمع علاقه‌مندان برسد.

سایت اندروید پلیس گزارش کرد با وجود آن که نسخه آزمایشی برنامه پیام‌رسان گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما برای آنها قابل دسترسی نبوده است. ممکن است این ویژگی در مرحله آزمایشی در مقیاسی محدود صورت پذیرد یا شاید هم شرایط دیگری که هنوز مشخص نیست، برای دسترسی به آن نیاز باشد.

ما با گوگل برای اظهار نظر در این باره و اعلام تاریخ انتشار این ویژگی برای تمام کاربران تماس گرفته‌ایم.

© The Independent

بیشتر از زندگی