انتقاد نماینده مجلس از مدیریت بحران کرونا در خوزستان

«برخی مسئولین سیستماتیک عمل نکردند و مسایل را محلی و قبیله‌ای حل کردند»

چندین روز است که احوال خوزستان خوش نیست. آمارهای مربوط به ابتلا و مرگ‌ومیر در میان شهروندان این استان جنوبی بالاتر می‌رود و مسئولان هم درباره وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر شهرهای این استان خبر می‌دهند. همین چند روز پیش، اعلام شد که ۱۶ شهر استان جنوبی ایران تا روز ۲۹ اردیبهشت ماه قرنطینه خواهند بود و قوانین سخت‌گیرانه عبور و مرور و بازگشایی کسب‌وکارها در این شهرها اعمال خواهد شد. 

امروز، یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از اعمال برخی سیاست‌های مربوط به مدیریت کنترل بحران کرونا در استان خوزستان، از شکل و شیوه حل بحران در برخی از مناطق این استان گلایه کرد و گفت که «برخی مسئولین سیستماتیک عمل نکردند و مسایل را محلی و قبیله‌ای حل کردند.»

به گفته هدایت‌الله خادمی، از آنجا که استان‌های جنوبی کشور بیشترین فاصله را از نظر جغرافیایی با مرکز آلودگی داشته‌اند، باید در مهار کرونا بهتر از دیگر مناطق عمل می‌کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک خاطرنشان کرد: «به هر حال هنگامی که بیماری تازه در قم شروع شده بود و ما در خوزستان قرار داشتیم، باید راهی برای مقابله پیدا می‌کردیم، چرا که ما ۱۲۰۰ کیلومتر با آن‌جا فاصله داشتیم. بنابراین با توجه به شرایط ابتدایی بیماری، ما در جنوب می‌توانستیم اقدام کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مقام مسئول با اشاره به راه یافتن کرونا از شهر قم به باغ ملک خوزستان، دزفول و مسجدسلیمان، گفت: «حتما به خاطر دارید یک روز قوانین را سفت و سخت می‌گرفتند، روز دیگر آزاد می‌کردند. مشخص است که این‌گونه نمی‌توان با چنین بیماری مقابله کرد.» 

به زعم این نماینده مجلس، «وضعیت امروز جنوب نتیجه تصمیمات نادرست ما است.»

این نماینده مجلس با اشاره به پرهیز برخی از ساکنان استان خوزستان از «تست» دادن برای طرح غربال‌گری، گفت: «مردم در برخی از نقاط جنوب فکر می‌کنند این بیماری از نظر اخلاقی و حیثیتی بد است، بنابراین آن را پنهان می‌کنند و نمی‌گویند که اعضای خانواده‌شان به آن مبتلا شده‌اند.»

هدایت‌الله خادمی هشدار داده است که با گرم‌تر شدن هوا کنترل این بیماری سخت‌تر خواهد شد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دلایل اقتصادی‌ای که باعث برداشته شدن قوانین سخت‌گیرانه قرنطینه شده است، نیز گفت:«کارگرانی هستند که روزانه باید کار کنند و با درآمد روزانه‌شان نان و زن بچه‌شان را دربیاورند اما کشوری که ۸ درصد منابع دنیا را دارد، نمی‌تواند یک ماه حقوق این کارگران را پرداخت کند تا بیماری کنترل شود؟»

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: «یک کارگر بین پنجاه تا صد هزار تومان روزانه درآمد دارد. اگر دولت و حاکمیت بخشی از آن را تامین می‌کرد، او در خانه می‌ماند و شاید ما امروز با شیوع بیماری مواجه نبودیم.»

بیشتر از