هکرها تهدید به انتشار «اسرار شرم‌آور» ترامپ کردند

این گروه مجرم خطاب به رای‌دهندگان: «بعد از انتشار این اسناد، بدون شک نمی‌خواهید که او رئیس جمهور باشد»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ- Photo by MANDEL NGAN / AFP

هکرهایی که داده‌های یک شرکت حقوقی بزرگ سرگرمی را به سرقت برده‌اند، حالا تهدید کرده‌اند که در صورت عدم دریافت ۴۲ میلیون دلار پول، «اسرار شرم‌آور» دونالد ترامپ را منتشر می‌کنند. 

این گروه مجرم هفته پیش، پس از هک شرکت حقوقی «گرابمن شایر میزلاس اند ساکس»، سندی را منتشر کردند که به نظر می‌رسد قراردادی مربوط به ستاره موسیقی پاپ، مدونا باشد. 

با این حال، این هکرها شواهدی مبنی بر داشتن اطلاعات سری افشاگرایانه علیه دونالد ترامپ ارائه نکرده‌اند و شرکت حقوقی نیز تاکید کرده است که رئیس جمهوری مشتری آنها نیست و هرگز نبوده است. 

گروه هکرها در پستی اینترنتی که توسط نشریه «ورایتی» دیده شده است، نوشت: «نفر بعدی که ما اطلاعات او را منتشر خواهیم کرد، دونالد ترامپ است. رقابتهای انتخاباتی در جریان است و ما به موقع اسناد زیادی از اسرار شخصی شرم‌آور او منتشر می‌کنیم. خطاب به شما رأی دهندگان می‌گوییم که بعد از انتشار این اسناد، یقینا نمی‌خواهید که او رئیس جمهوری باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه هکرها مدعی شدند که با استفاده از باج‌افزار (نوعی نرم افزار مخرب)، موفق به سرقت ۷۵۶ گیگابایت «داده»از این شرکت شده‌اند که شامل اسنادی است که در میان آنها قراردادها، تفاهم نامه‌های محرمانه، شماره تلفن‌ها و ایمیل‌های مشتریان معروف این شرکت یافت می‌شود. 

شرکت حقوقی «گرابمن شایر میزلاس اند ساکس»، اوایل هفته جاری ضمن تأیید خبر حمله سایبری گفت که این موضوع را به کارکنان و مشتریان خود اطلاع داده است: «ما کارشناسان بین‌المللی متخصص در این زمینه را استخدام کرده‌ایم و ۲۴ ساعته تلاش می‌کنیم تا این مشکل را حل و فصل کنیم.»

این شرکت در بیانیه‌ای که به رسانه‌های آمریکایی فرستاد، گفت: «درز اسناد مشتریان ما به بیرون، حمله‌ای غیرقانونی و نفرت‌انگیز از سوی تروریست‌های سایبری خارجی برای کسب درآمد است که تلاش می‌کنند از شرکت‌های معروف آمریکایی، نهادهای دولتی، سیاستمداران، بازیگران، و دیگران اخاذی کنند.» 

به گزارش تارنمای «پیج سیکس»، گمان می‌رود که الن گرابمن، بنیانگذار این شرکت، از رایزنی با این هکرها خودداری کرده است، چرا که پس از دریافت وجه درخواستی نیز همچنان می‌توانند آن اسناد را منتشر کنند.  

گزارش شده است که شرکت حقوقی «گرابمن شایر میزلاس اند ساکس»، افراد مشهور و محبوب زیادی از جمله سر التون جان، لیدی گاگا، دریک، رابرت دنیرو و نیز مایک تایسون را نمایندگی می‌کرده است. 

اگر چه هنوز معلوم نیست که این گروه آیا اطلاعاتی از آقای ترامپ دارد یا نه، اما زندگی شخصی و کاری رئیس جمهوری در طول دوران ریاست جمهوری او همواره موضوعی جنجالی بوده است. 

به طور خاص، خودداری آقای ترامپ از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش، به گمانه زنی‌ها درباره ماهیت معاملات تجاری او دامن زده است. 

© The Independent