حشیش در لس‌آنجلس حادثه آفرید

آتش‌سوزی در انبار تولید روغن حشیش ۱۱ مامور آتش نشانی را مجروح کرد

حوالی ساعت شش و نیم بعد از ظهر روز شنبه، در محله «توی دیستریکت» لس آنجلس «انفجاری عظیم»‌ رخ داد- Mario Tama/Getty Images/AFP

به گزارش اداره آتش‌نشانی لس‌آنجلس، بر اثر انفجار در یکی از انبارهای شهر،‌ یازده نفر از ماموران اطفای آتش‌ زخمی شدند. 

پس از دریافت خبر آتش‌سوزی، تیم ماموران آتش‌نشانی به ساختمانی که محل تولید روغن حشیش بود، اعزام شدند. 

به گفته اریک اسکات، فرمانده اداره اتش‌نشانی لس‌آنجلس، حوالی ساعت شش و نیم بعد از ظهر روز شنبه، در محله «توی دیستریکت» لس آنجلس «انفجاری عظیم»‌ رخ داد. 

آقای اسکات درباره جزئیات آن حادثه گفت که ماموران آتش‌نشانی که داخل ساختمان بودند، به دلیل شدت آتش‌سوزی با عبور از دیواری عظیم از شعله‌های آتش که ارتفاع آن به حدود ۱۰ متر می‌رسید ناچار به ترک ساختمان شدند. همچنین، عده‌ای از ماموران نیز که روی بام ساختمان بودند، مجبور به پایین آمدن از نردبانی شدند که پوشیده از آتش بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که این یکی از بدترین صحنه‌هایی بود که تا کنون به‌چشم دیده است. به گفته او ماموران آتش‌نشانی مجبور به درآوردن تمامی تجهیزات محافظتی و کلاه ایمنی خود شدند که در حال سوختن و ذوب شدن بود. 

اریک گارستی، شهردار لس‌آنجلس، گفت که در حال حاضر یازده مامور اطفای حریق مجروح در این حادثه، در وضعیتی پایدار به سر می‌برند.  

او در توییتی نوشت: «‌همه ماموران در حال حاضر برای جراحات وارده تحت درمان هستند و در وضعیت پایداری به سر می‌برند. ما با عزیزان و همکاران آنها احساس همدردی می‌کنیم.»‌

پس از سرایت حریق به ساختمان‌های همجوار، بیش از ۲۰۰ مامور دیگر به محل حادثه اعزام شدند تا آتش را مهار کنند. 

به گفته اداره آتش‌نشانی حریق ظرف کمتر از دو ساعت مهار شد. 

آقای اسکات گفت که آن انبار به شرکت «اسموک توکس» تعلق داشته است و کارخانه تولید «روغن حشیش» بوده است. 

روغن حشیش، که با استفاده از گاز به شدت قابل اشتعال بوتان برای جداسازی ماده شیمیایی «‌تی اچ سی»‌ از گیاه ماریجوانا تولید می‌شود، در طیف وسیعی از محصولات، از جمله سیگارهای الکترونیک قلمی، واکس‌ها و مواد خوراکی کاربرد دارد. 

 شرکت اسموک توکس محصولات نیکوتینی خود، از جمله «پاف‌بار»ها، سیگارهای الکترونیکی و مشعل‌های بوتان را در تارنمای خود عرضه می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان