تشنج بیماران مبتلا به صرع با یک توییت

این پیام‌ها هشتگ‌هایی مثل «تشنج» و «صرع» داشتند تا نظر کاربران جویای پشتیبانی‌ را به خواندن جلب کنند

توییتر بعد از هشدار انجمن صرع، این پیام‌ها را حذف و حساب‌های ارسال‌کننده را موقتاً غیرفعال کرد - PIXABAY

ارسال بیش از ۲۰۰ پیام و توییت حاوی تصاویر چشمک‌زن به انجمن صرع و حامیان آن در عرض چند روز سبب شد که دستکم دو نفر دچار تشنج شوند.

در این پیام‌ها که گویا شش کاربر مختلف آن‌ها را ارسال کرده‌اند، رقص‌نورهای چشمک‌زن و مارپیچ‌های توهم‌زا جاسازی کرده‌ بودند تا گویا بیننده را دچار تشنج کنند.

پیام‌ها هشتگ‌هایی مثل#تشنج و #صرع داشتند تا احتمالاً نظر کاربران جویای پشتیبانی‌های اینترنتی را به خواندن جلب کنند.

پلیس بریتانیا اکنون در حال تحقیق در مورد وجود انگیزه‌های نفرت‌پراکنی در این پیام‌ها است.

خانم کلیر پلهم، مدیر اجرایی انجمن صرع، گفت: «اکنون همگی در دوران همه‌گیری کرونا به دنیای مجازی روی آورده‌ایم تا بلکه خودمان را از شر این دشمن نامریی حفظ کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«باورنکردنی است که عده‌ای پشت حساب‌های جعلی توییتری خودشان را پنهان کنند و ویروس‌های دیجیتالی خودشان را ارسال کنند تا به این شکل باورنکردنی خودشان را سرگرم کنند.»

به گفته‌ او، یکی از قربانیان به این موسسه خیریه گفت: «ناخواسته یکی از این پیام‌ها را دیدم و دچار تشنج جزئی شدم. این دیگر شوخی نیست. حمله به جسم و جان مبتلایان به صرع است.»

به گزارش روزنامه گاردین، پلیس منطقه «تیمز ولی» در انگلیس هم تأیید کرد که در حال تحقیق است که آیا این پیام‌های توییتری طبق قانون ارتباطات مخرب، جزو پیام‌های نفرت‌پراکن به شمار می‌آیند یا خیر.

سخنگوی شورای ملی رئیس‌پلیس‌ها نیز گفت: «ماجرای هولناکی بود. مبتلایان به صرع را به صِرف آن که با دیگران فرق دارند، مورد حمله قرار دادند. چنین کاری از دید ما  قطعاً محکوم است. خوشحالیم که پلیس تیمز ولی، در حال تحقیق در این باره است و از تمامی لطمه‌دیدگان می‌خواهیم به پلیس محلی گزارش بدهند.»

توییتر بعد از هشدار انجمن صرع، این پیام‌ها را حذف و حساب‌های ارسال‌کننده را موقتاً غیرفعال کرد.

شرکت توییتر قبلاً اعلام کرده بود که در پی یافتن راه‌هایی برای محافظت از قربانیان موج چنین حملاتی در یک‌سال گذشته در ایالات متحده است. اما گویا هنوز یک راه‌حل ساده هم برای این کار به اجرا در نیاورده است تا کاربران مجبور نشوند از خیر پخش خودکار مطالب چندرسانه‌ای بگذرند.

سخنگوی توییتر گفت: «دوست داریم کاربران به هنگام استفاده از خدمات ما آسوده‌خاطر باشند. در توییتر این امکان را در اختیار کاربران گذاشته‌ایم که از پخش خودکار مطالب چندرسانه‌ای در گاه‌نمای صفحه‌شان جلوگیری کنند و همچنین وقتی کاربری واژه تشنج را در بخش جست‌وجوی تصاویر وارد می‌کند، هیچ تصویری به نمایش در نیاید.»

او افزود: «در حال بررسی گزینه‌های دیگری هستیم تا بتوانیم از کاربران توییتر در برابر این نوع مطالب چندرسانه‌ای حفاظت کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان