بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ثروتمندان نیویورک در اوج شیوع کرونا از شهر گریختند

به رغم لافزنی‌های آتشین که «ما همه با هم هستیم» در عمل اینطور نیست

به گزارش نیویورک‌ تایمز، حدود ۴۲۰ هزار نفر از ساکنان شهر نیویورک در اوج شیوع ویروس کرونا از این شهر گریخته‌اند و بیشتر این افراد جزو ثروتمندترین‌های شهر بوده‌اند.

این گزارش بر اساس تحلیل‌ داده‌های تجمیع‌شده موقعیت مکانی گوشی‌های هوشمند از چندین منبع تهیه شده است و نشان می‌دهد که حدود ۵ درصد از جمعیت شهر در فاصله اول مارس تا اول مه از شهر بیرون رفته‌اند.

طبق تحلیل این روزنامه، جمعیت شهر به ویژه در ثروتمندترین محله‌های آن، شامل آپر ایست ساید، وست ویلج، سوهو و بروکلین هایتس، کاهش یافته است.

در این محله‌های ثروتمندتر شهر میزان جمعیت ۴۰ درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

گفته می‌شود که برخی دیگر نواحی نیز که افت جمعیت داشته‌اند، عمدتاً دانشجونشین بوده‌اند که به علت تعطیلی دانشگاه‌ها دستخوش افت شدید جمعیت شده‌اند.

اما بر اساس این گزارش، طبق این مدل، به احتمال زیاد بیشترین افت جمعیت در دوران شیوع کرونا مربوط به محله‌های پردرآمدتر بوده است.

کیم فلیپس-فین، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک، به نشریه نیویورک تایمز گفت: «امکان دارد فشار این بحران بر طبقات مختلف متفاوت بوده باشد.»

«به رغم لافزنی‌های آتشین که «ما همه با هم هستیم» در عمل اینطور نیست»

به گزارش این روزنامه، طبق این مدل بیش از یک سوم از یک درصد پردرآمد نیویورکی‌ها شهر را ترک کرده‌اند، در حالی که بیشتر ساکنان دارای درآمد کمتر(۹۰ هزار دلار در سال یا کمتر) در خانه‌ها‌شان ماندند.

داده‌هایی که  از گوشی‌های هوشمند گردآوری شوند و برای برآورد جمعیت به کار روند، «ناقص» به شمار می‌آیند، زیرا افرادی که گوشی هوشمند ندارند از قلم می‌افتند و اغلب گمانه‌زنی‌های خاصی در مورد ساکنان مبنای کار قرار می‌گیرد. 

البته این داده‌ها می‌توانند برای سنجش تغییرات سریع جمعیتی که در مقیاس بالا رخ می‌دهد، مفید باشند.

سایر گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نیویورکی‌های ثروتمندتر شهر را ترک کرده‌اند و به خانه‌های ییلاقی یا اقامتگاه‌های تابستانه خود رفته‌اند.

داده‌های اصلی به کار رفته در این گزارش‌ را شرکت دکارت لب فراهم کرده است که در حوزه تحلیل داده‌های نقشه‌برداری فعالیت می‌کند. هم‌چنین، به گزارش نیویورک تایمز، نتایج این تحلیل با دو برآورد مجزای دیگر نیز که سایر تهیه‌کنندگان داده‌های موقعیت‌یابی عرضه کرده بودند، هم‌خوانی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق این گزارش، نتیجه هر سه این برآوردها این بوده است که نسبت خروج از محله‌های ثروتمندتر به طور چشمگیری بیشتر بوده است.

در نمونه آماری مورد استفاده در نشریه نیویورک تایمز، داده‌های حدود ۱۴۰ هزار از ساکنان نیویورک به کار گرفته شده است که تقریباً تمامی گستره‌های سرشماری در این شهر را در بر می‌گرفته است.

شهر نیویورک کانون شیوع کرونا در ایالات متحده بوده است؛ به طوری که بیش از ۱۹۰ هزار نفر مبتلا به کرونا داشته است و ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر هم در این شهر بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

بیشتر از جهان