ایتالیا به روی گردشگران آغوش می‌گشاید

تا دو هفته دیگر، مقررات منع ورود گردشگران خارجی به ایتالیا برداشته می‌شود

 ایتالیا پس از ایالات متحده و بریتانیا بیشترین آمار مرگ را بر اثر اپیدمی کرونا داشته است-Andreas SOLARO / AFP

 گردشگران اتحادیه اروپا می توانند از تاریخ سوم ماه ژوئن میلادی آزادانه و بدون نیاز به قرنطینه ۱۴روزه به ایتالیا سفر کنند. به گزارش رسانه‌های ایتالیا این تصمیم بخشی از تدابیر دولت برای لغو مقررات سختگیرانه قرنطینه ویروس کرونا است.  

این تصمیم که تمامی کشورهای منطقه شینگن را در برمی‌گیرد، در حالی اتخاذ شده که دولت ایتالیا برنامه‌های خود برای کاهش محدودیت‌های سفر را اعلام کرده. این برنامه‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا از تاریخ مقرر آزادانه در نقاط مختلف کشور سفر کنند. 

به گزارش روزنامه «‌لا ریپابلیکا» گردشگرانی که از اتحادیه اروپا وارد این کشور می‌شوند مجبور به قرنطینه  ۱۴ روزه خود به منظور جلوگیری از گسترش کووید-‌۱۹ نخواهند بود.

در رقابت میان کشورها برای کاهش اپیدمی جهانی، ایتالیا، اولین کشور اروپایی بود که ماه مارس گذشته محدودیت‌های سراسری سخت‌گیرانه را اعمال کرد و در تاریخ چهارم ماه مه با بازگشایی پارک‌ها و کارخانه‌ها، مقررات سختگیرانه را اندکی کاهش داد. 

اگرچه بعضی از مناطق ایتالیا خواستار لغو سریع‌تر محدودیت‌ها شده بودند، اما «جوزپه کونته»، نخست‌وزیر این کشور، از بیم وقوع موج دوم ویروس کرونا، بر بازگشت تدریجی به وضعیت عادی تاکید کرد.

ایتالیا با بیش از ۳۱،۶۰۰ مورد مرگ بر اثر کووید-‌۱۹ از ماه فوریه میلادی، پس از ایالات متحده و بریتانیا بیشترین آمار مرگ بر اثر این اپیدمی عالمگیر را داشته است. 

همچنین قرار است فروشگاه‌ها از تاریخ ۱۸ ماه می بازگشایی شوند و رفت‌و‌آمد مردم در داخل مناطق، آزاد شود تا آنها بتوانند با دوستان خود ملاقات کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت به منظور جلوگیری از سفرهای گسترده مردم در تعطیلات رسمی آخر هفته در ماه آینده، قصد کاهش بیشتر محدودیت‌های سفر تا پیش از روز جمهوری (دوم ماه ژوئن) را ندارد. 

بر اساس دستورالعمل دولت، از سوم ژوئن محدودیت‌های سفر تنها در مناطق پر خطر برای ویروس کرونا اعمال خواهند شد. 

 استان‌های ایتالیا همچنین مجاز خواهند بود تا کلیه بخش‌های اقتصادی را دوباره فعال کنند، مشروط بر آن‌که پروتکل‌های سختگیرانه ایمنی و تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

رستوران‌ها تنها در صورتی مجاز به بازگشایی هستند که مشتریان یک متر از یکدیگر فاصله داشته و تمامی کارکنان رستوران و مشتریان‌، هنگامی که سر میز غذا ننشسته‌اند، مقررات اجباری بودن ماسک صورت را رعایت کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان