مالیات مردم آمریکا هزینه اقامت اعضای دولت در هتل

بنا بر گزارشی این رقم تا یک میلیون دلار برآورد شده است

رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ  به همراه وزیر دفاع آمریكا مارك اسپر و  و وزیر بهداشت  الكس آذر در کاخ سفید  - MANDEL NGAN / AFP

شرکت دونالد ترامپ بیش از یک میلیون دلار از پرداخت‌های مالیات‌دهندگان ایالات متحده را از زمان به قدرت رسیدن او دریافت کرده است که بیشتر آن خرج اقامت‌ هتل‌ کارمندان هیات دولت و ماموران سرویس مخفی است که در سفرهای متعدد  رئیس جمهوری را همراهی می‌کردند.

این مدارک که به دست واشنگتن پست رسیده است حاکی از آن است که مالیات‌دهندگان ایالات متحده خرج اقامت در هتل‌های ترامپ را برای بیش از ۱۰۰۰ شب پرداخت کرده‌اند؛ از جمله ۹۵۰ شب اقامت در باشگاه گلف ترامپ در ایالت نیوجرسی و بیش از ۵۰۰ شب در مجموعه تفریحی مارالاگو در ایالت فلوریدا.

پیش از این، اریک، پسر رئیس‌جمهوری، ادعا کرده بود کارمندان دولت صرفا کمترین نرخ ممکن، «مثل هزینه تمیزکاری» را پرداخت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما اطلاعاتی که توسط واشنگتن پست تنظیم شده و اطلاعات را از اولین ماه حضور آقای ترامپ در منصب ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده است، نشان می‌دهد که ماموران بخش‌های مختلف دولت به طور مرتب صدها هزار دلار برای اقامت در این اماکن پرداخته‌اند که بسیار بالاتر از میانگین نرخ اقامت در هتل در سراسر این صنعت است.

با سازمان ترامپ برای اظهارنظر در این باره تماس گرفته شده است.

حتی پیش از مراسم تحلیف نیز تجارت هتل‌داری آقای ترامپ به عنوان خطری در راستای تضاد منافع در نظر گرفته می‌شد. یکی از پایه‌های اصلی این منازعه هم هتل بین‌المللی ترامپ در خیابان پنسیلوانیا در شهر واشنگتن دی‌سی است که تا کنون موضوع شکایات حقوقی متعددی بوده است.

این هتل در ساختمانی واقع شده است که از اداره خدمات عمومی دولت اجاره شده است؛ اداره‌ای که رئیس آن توسط رئیس جمهوری منصوب می‌شود.

هتل بین‌المللی ترامپ همچنین محل اقامت هیات‌های نمایندگی و دول خارجی است که از ایالات متحده دیدار می‌کنند و تاکنون ده‌ها هزار دلار را خرج اقامت در آنجا کرده‌اند که احتمالا ناقض بند مربوط به محل درآمد رئیس جمهوری (از منابع دولتی) در قانون اساسی است.

سازمان ترامپ اخیرا از دولت فدرال درخواست کمک برای لغو پرداخت اجاره‌های خود کرده است، چرا که تجارت این هتل به خاطر شیوع ویروس کرونا به‌کلی ناپدید شده است و اریک ترامپ درخواست کرده است که موجر آنها نیز «مانند دیگران با ما رفتار کند.» نمایندگان دموکرات مجلس در کمیته نظارت گفته‌اند که این درخواست باید به خاطر «تضاد آشکار منافع» انکار شود.

© The Independent