پیامدهای روانی قرنطینه برای جوانان مخرب‌تر است

سه چهارم جوانان نسبت به آینده بیشتر احساس نگرانی می‌کنند

جوانان در مقایسه با افراد مسن‌تر، پیامدهای روانی بدتری را از زندگی در دوران اپیدمی جهانی تجربه می‌کنند- Cindy Ord/Getty Images/AFP

براساس تحقیقی جدید، حدود سه چهارم جوانان در پی اپیدمی جهانی کووید-۱۹، نسبت به آینده بیشتر احساس نگرانی می‌کنند. 

نتایح یک نظرسنجی انجام شده توسط انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا (RSPH) ، نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، بیش از همیشه مضطرب هستند، در حالی که میزان نگرانی در افراد بالای ۷۵ سال ۴۷ درصد است. 

براساس این نظرسنجی، در مجموع، جوانان در مقایسه با افراد مسن‌تر، پیامدهای روانی بدتری را از زندگی در دوران اپیدمی جهانی تجربه می‌کنند. چنانچه افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله از « تشدید» روحیه پایین و نیز عدم تندرستی لازم گفته‌اند.  

حدود دو سوم (۶۲ درصد) افراد در گروه سنی مشابه، گفته‌اند که در طول قرنطینه بیشتر از همیشه احساس تنهایی می‌کنند، در صورتی که افراد در گروه سنی ۶۵ تا ۷۴ سال،‌  تنها ۲۱ درصد چنین احساسی دارند. 

به گفته « آر اس پی اچ» افراد زیر ۲۵ سال همچنین احتمالا در بخش‌هایی مشغول به کارند که به علت اپیدمی عالمگیر تعطیل شده و وقتی از آنها خواسته می‌شود تا سرکار بازگردند، نسبت به سلامت خود بیشتر مضطرب می شوند.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انجمن سلطنتی بهداشت عمومی اکنون در آستانه هفته آگاهی از بهداشت روان، که از ۱۸ تا ۲۴ ماه مه برگزار می‌شود، خواستار حمایت‌های بیشتر از جوانان شده است. 

شرلی کریمر، مدیر عامل آی اس پی اچ، گفته :«زندگی تحت شرایط قرنطینه برای همه ما چالش برانگیز بوده، اما ما جدا نگران جوانانی هستیم که آسیب پذیرترین افراد در مقابل اثرات مضر و مخرب این دوران بر سلامت و بهداشت روان خود هستند. اگر می‌خواهیم از آسیب‌های بیشتر به جوانان و به وجود آمدن بحران سلامت روان در میان آنها به عنوان پیامدهای قرنطینه جلوگیری کنیم، باید از نسل جوان به طور ویژه حمایت‌های بیشتری کنیم که با این شرایط منحر به فرد دست و پنجه نرم می‌کنند.» 

این نظرسنجی که از ۳۱ ماه مارس تا ۸ آوریل انجام شده، همچنین نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله، معتقدند دولت برای حفاظت از سلامت روان و بهداشت عمومی مردم اقدامات کافی را انجام نداده است. 

همزمان، ۳۸ درصد پاسخ دهندگان در همین گروه سنی گفته‌اند که در این دوران خواب خوبی نداشته‌اند، در حالی که این میزان در افراد بالای ۷۵ سال تنها ۱۵ درصد بوده است. 

 نگرانی‌های مالی نیز باعث شده تا ۱۶ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۴ سال نتوانند به اندازه کافی آن طور که مایلند خود را قرنطینه کنند. در حالی که این موضوع در گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ ساله، تنها ۱۱ درصد بوده است. 

دکتر آنتونیس کوسولیس، مدیر بخش انگلستان و ولز موسسه بهداشت روان، گفته: «این موضوع که اپیدمی جهانی و قرنطینه به طور ویژه بر سلامت روان جوانان تاثیر داشته، نگران‌کننده است اما تعجب برانگیز نیست. 

تحصیلات، روابط و تعاملات اجتماعی آنها به شدت مختل شده و چشم انداز کنونی اقتصادی و بازار کار هم به این نگرانی ها می‌افزاید.»‌

© The Independent

بیشتر از جهان