طرح آزمایش در خانه بیل گیتس برای مقابله با کرونا

طبق این طرح هر کسی فارغ از این که علائم ویروس را داشته باشد یا نه مورد آزمایش قرار می‌گیرد

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و همسرش- Scott Olson/Getty Images/AFP

بیل گیتس، از بنیان‌گذاران مایکروسافت، طرحی را در منطقه سیاتل به اجرا گذاشته است که تست ویروس کرونا را در خانه فراهم می‌سازد. این طرح تا به امروز توانسته روزانه ۳۰۰ نفر از مردم شهر را تحت پوشش قرار دهد.

بر اساس گزارش سی بی سی نیوز، این ابتکار برای کمک به محققان طراحی شده تا دریابند ویروس کرونا چگونه در یک جامعه شیوع پیدا می‌کند.

طبق این طرح، که نام آن را «اسکن» یا «شبکه سنجش ویروس کرونا در سیاتل» گذاشته‌اند، هر کسی فارغ از این که علائم ویروس را داشته باشد یا نه مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مسیر شیوع ویروس ردیابی و نتایج آزمایش کووید۱۹ فراهم شود.

 طرح «اسکن» اطلاعاتی از قبیل سن، نژاد و کد پستی را جمع‌آوری و در اختیار محققان قرار می‌دهند تا آنها دریابند معیارهایی چون فاصله‌گذاری اجتماعی و بستن مدارس چه تأثیری بر شیوع ویروس داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهروندان سیاتل با ثبت نام در این برنامه یک کیت آزمایش شخصی و رمز ورود به سایت اینترنتی اسکن را دریافت خواهند کرد تا بتوانند نتایج آزمایش را در خانه مشاهده کنند.

آقای گیتس در وبلاگ خود به نام «یادداشت‌های گیتس» روز سه‌شنبه نوشته بود که برای فرو نشاندن همه‌گیری ویروس، همزمان با تحقیق و مطالعه، به آزمایش و نتایج آن نیز نیاز است.

وی نوشته «در هر جنگی، باید دشمن خود را شناسایی کنیم. متأسفانه در جنگ با کووید۱۹ هنوز خیلی چیزها را نمی‌دانیم. شکی نیست که آزمایشات بیشتر شناخت ما را از ویروس بیشتر می‌کند. اما با توجه به کمبود امکانات آزمایش در بسیاری از نقاط جهان، از جمله آمریکا، نمی‌توان تک تک مردم را تست کرد. لااقل فعلا نمی‌توان».

بیل گیتس تأکید کرد که این آزمایش مخصوصا برای استفاده در خانه طراحی شده و مردم لازم نیست برای رفتن به مراکز پزشکی از خانه خارج شد و دیگران را به خطر بیندازند.

به نوشته وی «مزیت اصلی این کیت آزمایش در خانه، این است که مسائل فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان رعایت شده و نه شما نه دیگران را با رفتن به درمانگاه به خطر نمی‌اندازد».

طرح «اسکن» از روی یک برنامه نظارت بر آنفلوآنزا ساخته شده که اولین بار در سال ۲۰۱۸ پیاده‌سازی شد و هدف آن ردگیری شیوع بیماری‌های تنفسی بود.

بعد از این که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، در خارج از سیاتل، شناسایی شد، آژانس سلامت عمومی کینگ کانتی و بیل گیتس با همکاری یکدیگر طرح «اسکن» را جهت ردیابی کویید۱۹ ایجاد کردند.

این مبتکر ۶۴ ساله اظهار داشت که طرح «اسکن» قرار نیست جایگزین هیچ یک از شیوه‌های مراقبتی فعل شود، بلکه فقط به تحقیقات در زمینه شیوع ویروس کمک می‌کند.

آقای گیتس ماه گذشته با انتقاد از شیوه آزمایش‌گیری در آمریکا اظهار داشت که دسترسی سریع به آزمایش بستگی به این دارد که «چه کسی را می‌شناسید.»

وی به سی ان ان گفت: «تمرکز بر تعداد آزمایش‌ها ما را از توجه به اشکالاتی که در سیستم آزمایش خود داریم دور کرده است.»

وی توضیح داد «دسترسی به مراکز آزمایش بسیار ناعادلانه است. مردم اشتباهی مورد آزمایش قرار می‌گیرند و هر زمان که نتایج آزمایش بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد، ارزش آزمایش به شدت زیر سؤال می‌رود.»

بر اساس گزارش پروژه ردیابی دانشگاه جان هاپکینز، تا به امروز نتیجه آزمایش کرونا برای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آمریکا مثبت بوده و آمار مرگ و میر به به بیش از ۸۴ هزار نفر رسیده است.

© The Independent

بیشتر از جهان