نیویورک رکورد شکست؛ ۵۸ روز متوالی بدون مرگ عابران پیاده

مقامات شهر نیویورک حدود دو ماه پیش به تمام کسب‌وکارهای غیر اساسی دستور تعطیلی دادند

این طولانی‌ترین مدت از سال ۱۹۸۳ که هیچ عابر پیاده‌ای در شهر نیویورک تصادف نکرده است- Cindy Ord  / Getty Images via AFP

به خاطر قرنطینه سراسری حاصل از ویروس کرونا، شهر نیویورک شاهد ۵۸مین روز متوالی بدون مرگ هیچ عابر پیاده‌ بود.

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، این طولانی‌ترین مدت از سال ۱۹۸۳ که ثبت این اطلاعات آغاز شد است که هیچ عابر پیاده‌ای در شهر نیویورک تصادف نکرده است.

پولی تراتنبرگ، رئیس اداره حمل و نقل نیویورک، هنگام صحبت در کمیته حمل و نقل شورای این شهر در روز سه‌شنبه گفت، این ۵۸مین روز متوالی است که هیچ عابر پیاده‌ای در خیابان‌های نیویورک جان نباخته است.

مقامات شهر نیویورک حدود دو ماه پیش به تمام کسب‌وکارهای غیر اساسی دستور تعطیلی دادند که باعث شد خیابان‌های این شهر خالی از تردد شود.

علی‌رغم خبررسانی در این باره، خانم تراتنبرگ از تمام ساکنان نیویورک خواست که هنگام قدم زدن هوشیار باشند، چرا که بعضی از رانندگان ممکن است با سوءاستفاده از خیابان‌های خالی با سرعت برانند.

خانم تراتنبرگ گفت: «متاسفانه بعضی از رانندگان از خیابان‌های خالی ما سوءاستفاده می‌کنند و به گونه‌ای بی‌احتیاط و با سرعت رانندگی می‌کنند و به همین خاطر هیچ وقت نباید هوشیاری خود را از دست بدهیم.» او همچنین افزود که اداره پلیس نیویورک هم گشت‌های بیشتری را برای ایست و جریمه رانندگانی که سبقت مجاز را نادیده می‌گیرند، به راه انداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس اداره حمل و نقل گفت، تعداد جریمه‌های صادره برای تخلفات رانندگی در مقایسه با وضعیت قبل از قرنطینه کووید-۱۹ دو برابر شده است.

خانم تراتنبرگ افزود: «ما به نصب ۶۰ دوربین سرعت‌سنج در هر ماه ادامه خواهیم داد و بنا داریم به هدف خود برسیم و تبدیل به بزرگ‌ترین برنامه دوربین‌های سرعت‌سنج دنیا شویم.»

شهردار نیوروک، بیل دی بلازیو نیز ماه گذشته گفت که ۱۰۰ مایل از خیابان‌های شهر نیویورک احتمالا به روی عابران پیاده باز خواهد شد تا رعایت فاصله‌گیری در اجتماع را هنگام خروج از خانه تشویق کند.

تا پایان ماه جاری قرار است حدود ۴۰ مایل از خیابان‌های شهر به روی تردد خودروها بسته شود.

© The Independent

بیشتر از جهان