اعلام فهرستی از اسامی افرادی که در افشای مایکل فلین مشارکت داشتند

این لیست توسط سرپرست اطلاعات ملی ایالات‌متحده منتشر شده است

آقای فلین در سال ۲۰۱۷ به دلیل دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره موافقت برای همکاری در ایجاد تماس میان اطرافیان ترامپ و همتایان روسی‌شان، گناهگار شناخته شد - MARK WILSON / Getty Images via AFP

ریچارد گرنل، سرپرست اطلاعات ملی آمریکا، فهرستی غیرمحرمانه از نام مقامات دولت سابق اوباما را به وزارت دادگستری داده است که در «افشای» ژنرال مایکل فلین در سال ۲۰۱۷ مشارکت داشتند. 

این خبر همزمان با افزایش اتهامات مجرمانه دونالد ترامپ علیه اوباما، هرچند بدون اشاره و جزئیات دقیق، منتشر می‌شود. 

 به گفته شبکه خبری ای‌بی‌سی، آقای گرنل که همزمان سفیر آمریکا در آلمان است، فهرست فوق را هفته گذشته به وزارت دادگستری تسلیم کرد. از قرار، افرادی که نامشان در فهرست است، عضوی از گروه «افشای» آقای فلین بودند. به این معنی که در صورت درخواست مقاماتی که می‌خواستند اهمیت گزارش‌های اطلاعاتی با مشارکت یک شهروند آمریکا را دریابند، می‌توانستند نام او را بگویند. 

سرنوشت این مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به دنبال گزارش رابرت مولر درباره مسئله روسیه، نامعلوم است. ترامپ این گزارش را یک «شکار جادوگر» نافرجام توصیف کرده است. رئیس جمهوری و متحدانش و همچنین بسیاری از رسانه‌های محافظه کار، اخیرا به اسناد منتشر شده توسط تیم حقوق آقای فلین پرداخته‌اند که به گفته آنان ثابت می‌کند اف‌ب‌آی سعی کرده بود او را «فریب داده» و به دروغ گفتن بیندازد. 

آقای فلین در سال ۲۰۱۷ به دلیل دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره موافقت برای همکاری در ایجاد تماس میان اطرافیان ترامپ و همتایان روسی‌شان، گناهگار شناخته شد. اما از آن زمان در تلاش است تا به آن اعتراض کند. 

تلاش‌های هفته گذشته او برخی موفقیت‌ها را در پی داشت و بیل بار، دادستان کل با اشاره به «بررسی تمامی واقعیت‌ها و پیامدهای پرونده، از جمله اطلاعات تازه کشف‌شده و اعلام‌شده» اتهامات علیه او را لغو کرد .

این تصمیم پیامدهای سختی داشت، ازجمله ده هزار کارمند سابق وزارت دادتگستری نامه‌ای اعتراضی را امضا کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان، آقای گرنل فهرستی از اسامی دولت باراک اوباما را ارائه داده است و دونالد ترامپ و شماری از حامیانش شروع کرده‌اند به وارد کردن برخی اتهامات مبهم علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا تحت عنوان کلی «اوباماگیت»، که طبق ادعای آقای ترامپ به «بزرگترین جرم سیاسی در تاریخ آمریکا» اشاره دارد. 

با این حال، آقای ترامپ در جواب به پرسش خبرنگاری که پرسید منظورش چه جرایمی است، جزئیاتی ارائه نداد و فقط گفت:‌ «می‌دانید که جرم چیست. جرم برای همه کاملا واضع است.» 

© The Independent