قرنطینه اجباری برای اتباع خارجی که پا به خاک اسپانیا می‌گذارند

این اقدام از روز ۱۵ ماه می اجرا خواهد شد

افرادی با ماسک بر صورت در ترمینال چهار فرودگاه مادرید اسپانیا - AFP

درحالی که شرکت هواپیمایی «رایان ایر» اعلام کرده که از ماه ژوئیه پروازهای تعطیلاتی خود را در سطحی گسترده از سر خواهد گرفت، دولت اسپانیا میگوید اتباع خارجی که از روز جمعه ۱۵ ام ماه مه به این کشور سفر می‌کنند، به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار خواهند گرفت.  

هدف از این اقدام جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور است که محبوب‌ترین مقصد گردشگری برای بریتانیایی‌هاست.

اتباع خارجی که وارد اسپانیا می‌شوند موظفند به مدت ۱۴ روز از اقامتگاهشان خارج نشوند مگر در «موارد خاص»، که شامل خرید مواد غذایی و یا مراجعه به مراکز درمانی می‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرار است این مقررات همزمان با پایان گرفتن «مرحله هشدار» که در حال حاضر برای تاریخ ۲۴ ماه مه تعیین شده، ملغی شود، اما احتمال دارد مقامات مسئول این مقررات را تمدید کنند.

روز یکشنبه دولت اسپانیا جزئیات احیای تدریجی و مجدد خطوط وسائل ایاب و ذهاب عمومی را منتشر کرده و به این امید دامن زد که کشور در فصل تابستان به روی گردشگران گشوده خواهد شد. 

شرکت‌های گردشگری بریتانیا امیدوار بودند سفر به اسپانیا در اواخر ماه ژوئن از سر گرفته شود و تعداد آن در ماه‌های ژوئیه و اوت افزایش یابد.

اما اعلامیه دولت اسپانیا همراه با مقررات قرنطینه برای افردی که از خارج وارد این کشور می شوند، احتمال از سرگیری سفر به اسپانیا را کمرنگ کرده است.

روز گذشته، ۲۸ تن از بنیان‌گذاران شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به بوریس جانسون نوشتند: «در حالی که کسب‌وکارهای کشورهای اروپایی بازگشایی می‌شوند، مردم از سفر به خارج و داخل بریتانیا خودداری خواهند کرد.»

© The Independent

بیشتر از جهان