خاویر تباس: لالیگا با مسابقات روزانه باز خواهد گشت

لیگ برتر فوتبال اسپانیا از ماه مارس به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد.

خاویر تباس می‌گوید مایل است از ۱۲ ژوئن بازی‌ها از سر گرفته شوند- ROSLAN RAHMAN / AFP

به گفته خاویر تباس، رئیس لیگ، لالیگا با مسابقاتی روزانه باز خواهد گشت.

لیگ برتر فوتبال اسپانیا از ماه مارس به خاطر شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا تعطیل شد.

با لغو قوانین قرنطینه، بازیکنان و باشگاه‌ها اکنون تمرینات خود را از سر گرفته‌اند و بنا بر این است که فصل جدید از ماه آینده آغاز شود.

جزئیات و نحوه انجام چنین کاری هنوز اصلا مشخص نیست، ولی آقای تباس مطمئن است که علی‌رغم نگرانی‌های موجود، راه‌حلی پیدا خواهد شد تا بتوان بازیکنان را سریع، و مهم‌تر از آن، ایمن، به زمین بازی برگرداند.

آقای تباس به سایت موویستار گفت: «نمی‌دانم فوتبال کی برمی‌گردد. به نظرم بیش از همه درباره ۱۹ ژوئن گمانه‌زنی می‌شود، ولی من مایلم از ۱۲ ژوئن بازی‌ها را از سر بگیریم. اما خب بستگی به افزایش موارد ابتلا و نحوه شیوع این بیماری دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «بازی‌های لیگ هر روز برای ۳۵ روز متوالی برنامه‌ریزی شده‌اند و بازیکنان ۲۴ ساعت قبل از هر بازی آزمایش خواهند شد. کمترین خطر هم که در طول بازی خواهد بود. من از همه خواستم مقررات بهداشتی را رعایت کنند تا با کمترین میزان افراد مبتلا بتوانیم فصل را از سر بگیریم.»

او افزود: «ما کاملا در مراقبت و کنترل بازیکنان‌مان فعال بودیم و من از تک تک آنها خواستم با در خانه ماندن، قوانین بهداشتی موجود را رعایت کنند. رفتار ما باید الگویی برای جامعه باشد. من به‌شخصه شاهد مسئولیت‌پذیری و انجام وظیفه بازیکنان بودم.»

آزمایش‌گیری هنوز مانع اساسی بر سر بازگشایی ایمن فصل جاری و حفظ بهداشت و سلامت بازیکنان و کارکنان لیگ است.

روز یکشنبه اعلام شد که ۵ بازیکن در دو لیگ برتر کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

اما آقای تباس معتقد است که حتی اگر پاسخ  تعداد اندکی از آزمایش‌های ویروس کرونا مثبت باشد، نمی‌توان انتظار هیچ مورد مبتلایی را نداشت.

او افزود: «چاره‌ای نیست جز کنار آمدن با شرایط و ما هم سعی کرده‌ایم خود را با قوانین جدید منطبق کنیم و ایده‌هایی جدید بیابیم تا بهترین شرایط را فراهم آوریم، بدون این که باعث ورود هرگونه خسارتی شویم.»

او ادامه داد: «ما انتظار ۲۵ تا ۳۰ مورد مبتلا داشتیم و این خبر خوبی برای صنعت فوتبال و جامعه اسپانیا است که از میان ۲۵۰۰ آزمایش انجام شده، تنها ۸ نفر از اعضای صنعت فوتبال، از جمله چند غیرفوتبالیست، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بازیکنان مبتلا در روز سه‌شنبه آزمایش دیگری خواهند داد، چرا که آنها هم در مراحل آخر بیماری به سر می‌برند.»

بیشتر از ورزش