فواید قرنطینه برای سلامت جنسی

مقررات فاصله‌گیری اجتماعی بر «روابط صمیمانه» تاثیر گذاشته است

فروش کاندوم در چند وقت اخیر کاهش یافته است- Getty Images/iStockphoto

قرنطینه به این معنی است که مردم نمی توانند برای معاشرت خانه‌شان را ترک کنند؛ و بنابراین افراد نمی توانند با شرکای جدید روابط جنسی داشته باشند و عفونت‌های مسری جنسی را سرایت دهند. 

دکتر جان مک‌سورلی، پزشک سلامت جنسی و رئیس انجمن بریتانیا برای سلامت جنسی و "اچ‌آی‌وی" گفت:‌ «با توجه به بازگشت تدریجی مردم به زندگی عادی، اگر می‌توانستیم همه را به دلیل عفونت هایشان مورد آزمایش و درمان قرار دهیم، نتیجه تعیین‌کننده میشد.» 

دکتر مک‌سورلی در گفت‌وگو با کانال یک رادیوی بی‌بی‌سی، مردم را به انجام تست‌های خانگی بیماریهای مسری مقاربتی ترغیب کرد تا افراد مبتلا به این نوع عفونت، از سرایت آن به دیگران پس از لغو مقررات قرنطینه جلوگیری کنند.

بیش از نیمی از مراکز خدمات بهداشت جنسی بریتانیا به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیل شده است، به این معنی که انجام آزمایشات خانگی اکنون مهمتر از هر زمان دیگری است. 

جاستن هاربوتل، از سازمان آزمایش بهداشت جنسی «اس‌اچ:۲۴» گفت اگر افراد بتوانند تست خانگی را در دوران قرنطینه انجام دهند، رویدادی خواهد شد که دیگر فرصت تکرارش نخواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هاربوتل افزود: «حتی در آغاز شیوع اچ‌آی‌وی، فکر نمی‌کنم چنین دوران شسته‌رفته‌ای وجود داشت که مردم بتوانند به شکل جمعی، داشتن رابطه جنسی با شرکای جدید را متوقف کنند.» 

پیشتر شرکت‌ کاندوم‌سازی "دیورکس" گفت که فروش این محصول در نتیجه شیوع ویروس کاهش یافته است. 

لکسمن ناریشمان، رئیس شرکت بریتانیایی "رکیت بنکایزر" که دیورکس را در سال ۲۰۱۰ خرید گفت فروش کاندوم کاهش یافته چون مقررات فاصله‌گیری اجتماعی بر «روابط صمیمانه» تاثیر گذاشته است. 

ناریشمان گفت مردم در بریتانیا اکنون نسبت به قبل از دوران قرنطینه «به شکل چشمگیری» روابط جنسی کمتری دارند. 

همزمان خیریه ترنس هیگینز تراست، که یک سازمان خیریه عمده برای سلامت جنسی و اچ‌آی‌وی در بریتانیا است، از مردم خواست تا در دوران شیوع ویروس کرونا، از داشتن روابط جنسی با شرکای جدید خودداری کنند. 

دکتر مایکل بریدی، مدیر بخش پزشکی در این نهاد گفت: «من هرگز مدافع و مبلغ خودداری از سکس نبوده ام، اما این پیام درباره حفاظت از سلامت جنسی شما نیست- بلکه برای حفاظت از سلامت کلی شما و سلامت اطرافیانتان در مقابل ویروسی است که می‌تواند کشنده باشد.» 

او گفت:‌ «این توصیه غیرعادی و بی سابقه از سوی ماست، اما اکنون در یک دوران غیرعادی و بی‌سابقه به سر می‌بریم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی