تیلور سوئیفت و تمایل به مادر شدن در سی سالگی

جامعه پیام‌های گوش‌خراشی به زنان می‌فرستد که پیر شدن، بدترین چیز است

واکنش تیلور سوئیفت در برابر پرسشی با بار «تبعیض جنسی»، بسیار به‌جا بود. از او پرسیده شد حال که به مرز سی سالگی نزدیک می‌شود، قصد ندارد مادر شود؟

گزارش‌گر کانال «دویچه پرس آژانتور» تلویزیون آلمان، از خواننده ترانه «من» پرسید که آیا با نزدیک شدن به (سی‌امین) سال‌روز تولدش در ماه دسامبر، نمی‌خواهد روزی مادر شود؟

سوئیفت که دو سال است دوست دختر «جو آلوین» هنرپیشه بریتانیایی است، با خودداری از پاسخ، گفت که آن پرسش را تنها به این خاطر از او می‌پرسند که او یک زن است.

او گفت: «واقعا فکر نمی‌کنم وقتی مردها سی ساله می‌شوند، چنین سوالی از آن‌ها پرسیده شود. پس من هم به آن پاسخ نخواهم داد.»

سوئیفت در این باره که «سی ساله شدن» چه مفهومی برایش دارد، گفت: «از دیگران شنیده‌ام که آدم در دهه سی زندگی دیگر به اندازه دهه بیست دچار استرس و نگرانی نیست. از منظر تجربه خودم، می‌توانم بگویم که ما دوران بیست سالگی را در کنجکاوی، جست‌وجو، کسب تجربه، آزمایش، شکست و اشتباه می‌گذرانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«بدون تردید برنامه‌ام این است که در دوران سی سالگی‌ام هم افت‌وخیزها و آزمون و شکست‌هایی را تجربه کنم. اما فکر می‌کنم در دهه سی زندگی، خودمان را بهتر می‌شناسیم. هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شوم، رخ دادنش را بیشتر حس می‌کنم. امیدوارم همین‌طور باشد.»

چندی پیش، تیلور سوئیفت در مطلبی برای مجله «ال» در مورد سی ساله شدن، به سی نکته اشاره کرد که در زندگی‌اش از سر گذرانده و آموخته است.

هرچند او در آن مطلب به زندگی خصوصی‌اش اشاره نکرد، اما از عوض شدن دید جامعه نسبت به زنانی که پا به سن می گذارند، اظهار تاسف کرد.

او نوشت: «آموخته‌ام که جامعه مدام پیام‌های گوش‌خراشی خطاب به زنان می‌فرستد که پیر شدن، بدترین چیزی است که می‌تواند برایشان اتفاق بیفتد.»

«این پیام‌ها به زنان می‌گویند که اجازه ندارند پیر شوند. اما رعایت چنین معیاری، ناممکن است.»

سوئیفت همچنین جمیله جمیل، هنرپیشه سینما، را به خاطر آن‌که در این مورد صدایش را بی‌پروایانه به گوش همگان رسانده است، ستود، و گفت: «خواندن حرف‌هایش، همچون شنیدن ندای منطق در میان پیام‌های گوش‌خراشی است، که به زنان می‌گوید باید برای به‌دست آوردن جوانی جاودان، با جاذبه زمین، گذر زمان و هر پدیده طبیعی دیگری مبارزه کنند؛ یعنی هدفی که کسب آن هرگز از مردها انتظار نمی‌رود.»

© The Independent

بیشتر از زندگی