کرونا در ایران؛ تداوم وضعیت قرمز در قم و افزایش مبتلایان در خوزستان

استاندار قم می‌گوید نمی‌توانیم عادی‌سازی شرایط را دنبال کنیم

با گذشت نزدیک به سه ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران، هنوز هم وضعیت شهر قم ،مرکز اصلی شیوع بیماری در مملکت، عادی نشده و به گفته استاندار قم وضعیت کرونایی این استان هنوز «قرمز» است.

امروز جمعه ۱۹‌ام اردی‌بهشت ماه استاندار قم در واکنشی نسبت به درخواست جمعی از مردم برای بازگشایی اماکن مذهبی گفت: «قم همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، بهرام سرمست استاندار قم با اشاره به اینکه «گاهی شهروندان می‌پرسند چرا با وجود اینکه مردم در قرنطینه‌های خانگی به سر برده و موازین بهداشتی را مراعات کرده‌اند همچنان وضعیت کرونایی استان قرمز است» گفته: ««مردم باید بدانند که وضعیت قم در مقایسه با شهرهای دیگر کشور در میزان ابتلا به ویروس کرونا همچنان قرمز است و سفید نشده است.»

استاندار قم هم‌چنین با هشدار نسبت به خطر شیوع دوباره کرونا در این شهر مذهبی گفته است: «وضعیت استان  قم در رابطه با شیوع کووید ۱۹ عادی نشده و نمی‌توانیم عادی‌سازی شرایط را دنبال کنیم.»

این مقام مسئول با اشاره به اینکه «مردم دغدغه بازگشایی اماکن مذهبی را دارند» و «همه ما دل‌تنگ این اماکن هستیم» تاکید کرده است که «در حال حاضر همچنان باید تلاش برای مهار کامل بیماری کرونا در قم در اولویت باشد.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع مجدد کرونا در این استان، هشدار داده که «شلوغی خیابان‌های قم و بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی در قم به‌شدت نگران‌کننده است».

محمدرضا قدیر با اشاره به بازگشایی برخی مشاعل « وضعیت تجمع در برخی اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌های» قم را «نگران‌کننده» توصیف کرده است.

این مقام بهداشتی شهر قم گفته «بازدیدهای میدانی از سطح شهر و رفتار عمومی شهروندان به شکلی است که گویا پرونده کرونا در قم بسته‌شده است».

به گفته وی «ممکن است جوانانی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند همان ناقلان بدون علامت کرونا باشند که وضعیت سلامتی افراد مسن و پرخطر را به‌شدت تهدید می‌کنند».

از سوی دیگر ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت ایران، هم امروز، جمعه ۱۹‌اردی‌بهشت ماه گفته است که «در برخی استان‌ها مثل خوزستان ابتلا به کرونا به شکل قابل‌توجه روند صعودی دارد». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته بود که فرهنگ کره‌بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز گفته بود «وضع به قدری خراب است که از هر دو نفری که  به بیمارستان رازی می‌آیند، باید یک نفر بستری شود.»

به گفته این مقام بهداشتی شهر اهواز «کرونا، به‌شدت به خوزستان رخنه کرده و اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشته باشیم باید نیمی از آن‌ها بستری شوند.»

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران  در یک‌روز گذشته ۵۵ نفر بر شمار قربانیان این بیماری در کشور افزوده شده است و یک هزار و ۵۵۶ مورد ابتلای جدید ابتلا نیز شناسایی شده است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران  به ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر و تعداد کل جان‌باختگان نیز به ۶ هزار و ۵۴۱ نفر رسیده است.

بیشتر از