پس از زنبور قاتل، پای شاپرک‌ قاتل هم به آمریکا باز شد

لارو این شاپرک‌ها از صدها نوع گیاه تغذیه می‌کنند

تنها چند روز پس از آن که دانشمندان اعلام کردند مواردی از زنبورهای خطرناک آسیایی در ایالت واشنگتن مشاهده شده، جی اینسلی فرماندار این ایالت هشداری اضطراری را درباره هجوم احتمالی شاپرک‌های کولی صادر کرد. 

فرماندار واشنگتن گفت شاپرک های کولی آسیایی و شاپرک‌های کولی هیبریدی آسیایی-اروپایی، هر دو تهدیدی علیه این ایالت هستند. 

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده این شاپرک‌ها می‌توانند آسیب شدیدی به درختان و بوته‌زارها وارد کنند. 

این وزارتخانه کفت: «هجوم وسیع می‌تواند به طور کامل درختان را لخت کند. این هجوم می‌تواند درختان و بوته زارها را شدیدا تضعیف و آنها را مستعد بیماری و آفت کند. خوردن مجدد درختان می‌تواند منجر به مرگ بخش بزرگی از جنگل‌ها، باغ ها و پوشش گیاهی شود.» 

آقای اینسی گفت که شاپرک‌ها قادرند آسیب عمده ای به صنعت کشاورزی ایالت وارد آورند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «خطر قريب الوقوع هجوم صنایع کشاورزی و باغداری ایالت واشنگتن را به شکل جدی به خطر بیاندازد و اقتصاد و رفاه و کیفیت زندگی مردم ایالت را تهدید کند.» 

مسئولان قصد دارند با سم آفت کش باکتریایی مناطق را به شکل هوایی سم‌پاشی کنند تا از هجوم کامل شاپرک‌ها جلوگیری شود. 

شاپرک ها تهدید بزرگی به شمار می‌روند. ماده‌ها می‌توانند تا ۲۵ مایل پرواز کنند و لاروهایشان از صدها نوع گیاه تغذیه می‌کنند. به عبارتی زیستگاه بالقوه آنان بسیار وسیع است. 

این هشدار پس از آن داده شده که دانشمندان ایالت واشینگتن در هفته جاری از مشاهده زنبورهای بزرگ آسیایی در این ایالت خبر دادند. 

وزارت کشاورزی ایالت واشنگتن گفت که این حشرات، که به دلیل ماهیت درنده‌شان اصطلاحا به آنان «زنبورهای قاتل» گفته می‌شود، از ماه دسامبر در کشور بوده‌اند. 

این حشرات می‌توانند کندوهای زنبورها را نابود کرده و حتی انسان‌ها را بکشند.

وزارت کشاورزی گفت: «شاید زنبورهای آسیایی بزرگ را نبینید، اما نتیجه حمله این حشره آسیایی عظیم را خواهید دید. این زنبورها تلی از زنبورهای مرده و اکثر بدون سر را خارج از کندوها به جا خواهند گذاشت.»

© The Independent

بیشتر از جهان