گربه مادر و فرزندش، مهمانان ناخوانده بیمارستانی در استانبول

این گربه مادر در حالی که بچه‌اش را به دندان گرفته بود وارد بخش اورژانس شد

مروه اوزجان ۲۷ آوریل به همراه پدرش که مشکوک به کرونا بود به بیمارستان رفته بود که دیدن صحنه‌ای حالش را تا حدی بهتر کرد. 

به گزارش وبسایت «دودو» که مختص اخبار مربوط به حیوانات است، وقتی خانم اوزجان در بیمارستان «قانونی سلطان سلیمان» در اتاق انتظار منتظر پدرش نشسته بود، ناگهان گربه‌ای در حالی که بچه‌اش را به دندان گرفته بود، با عجله وارد بخش اورژانس بیمارستان شد.

او با انتشار چند عکس در توییترش نوشت: «امروز در اورژانس بیمارستان بودیم که یک گربه که بچه‌اش را در دهانش گرفته با عجله وارد اورژانس شد.»

خانم اوزجان ادامه داد: «بچه‌اش کمی شیطان است، مادرش مدام پیدایش می‌کند و برش می‌گرداند.»

او به «دودو» گفت: «وقتی دیدمش خیلی تعجب کردم، چون به نظر می‌رسید بیمارستان را از من بهتر می‌شناسد. معلوم بود می‌داند کجا می‌خواهد برود.»

خانم اوزجان افزود: «کارکنان بخش درمان هم خیلی از دیدن آن گربه و بچه گربه خوشحال بودند. رفتند سمتشان، نازشان کردند و بهشان توجه کردند. فکر کنم کارکنان گربه را می‌شناختند و قبلا او را آن‌جا دیده بودند.»

به گزارش دودو پزشکان بچه گربه را معاینه کردند و متوجه شدند هیچ مشکلی ندارد.

خانم اوزجان می‌گوید: «بچه‌ گربه مریض نبود. گربه مادر دلش می‌خواست آن‌جا بماند. دکترها همین‌طور او و بچه‌اش را نوازش می‌کردند و او آسوده خاطر کنارشان ایستاده بود.»

گربه‌های خیابانی‌ استانبول شهرت جهانی دارند و تا کنون فیلم و مستندهای بسیاری راجع بهشان ساخته شده است.

مردم ترکیه، به دلیل علاقه وافرشان به حیوانات و خصوصا گربه، مدام به حیوانات ولگرد رسیدگی می‌کنند. در دوران کرونا اما، با بسته شدن مغازه‌ها و رستوران‌ها، این حیوانات برای یافتن غذا دچار مشکل شدند.

در همین راستا، اوایل آوریل وزارت کشور ترکیه به شوراهای محلی دستور داد تا «آب و خوراک را به پناهگاه‌های حیوانات، پارک‌ها و دیگر جاهای محل تجمع این حیوانات ببرند» و تاکید کرد که «تمامی اقدامات مقتضی باید به کار گرفته شوند تا این حیوانات گرسنه نمانند».

بیشتر از زندگی