نیوزیلند تجمعات یکصد نفری را از هفته آینده آزاد می‌کند

نیوزیلند هفته گذشته، سطح هشدار قرنطینه را از چهار به سه کاهش داد

نخست وزیر نیوزیلند گفت، دولتش در صدد کاهش سطح هشدار مقابله با کووید-۱۹ از مرتبه سه به دو است- PETER PARKS / AFP

نیوزیلند احتمالا با کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا در هفته آینده، برگزاری تجمعات عمومی تا سقف یکصد نفر را مجاز خواهد کرد.

جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند، روز پنجشنبه گفت، دولتش در صدد کاهش سطح هشدار مقابله با کووید-۱۹ از مرتبه سه به دو است. 

در حالی که قرار است روز دوشنبه در این مورد تصمیم‌گیری شود، احتمال می‌رود نیوزیلندی‌ها تا اواسط هفته آینده بتوانند در تجمعات حضور یابند. 

خانم آردرن طی سخنانی ضمن تشریح سطح دوم هشدار گفت، برگزاری تجمعاتی تا ۱۰۰ نفر در داخل و یا محوطه‌های بیرونی از جمله مراسم عروسی و سوگواری آزاد خواهند شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «دیگر لازم نیست در حباب خود بمانید. شما می‌توانید ملاقات با خانواده و دوستان را از سر بگیرید.» 

زمین‌های بازی بچه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، استخرها و نیز اماکن عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت عمومی، مجاز به بازگشایی خواهند بود و مسابقات ورزشی حرفه‌ای پشت درهای بسته برگزار خواهند شد. 

طبق این طرح میخانه‌ها، رستوران‌ها و مدارس بازگشایی شده و کارکنان قادر به بازگشت به دفاتر کاری خود خواهند بود. 

 اما در مرحله دوم هشدار، فاصله اجتماعی و نیز تجهیزات محافظت شخصی همچنان در سطح گسترده اعمال خواهند شد. مشتریان می‌بایست در فضای باز دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند و آرایشگرها و سایر کارکنان باید تجهیزات محافظت شخصی بپوشند. 

خانم آردرن همچنین افزود: « ما اکنون نیمی از قله اورست را پایین آمده‌ایم. فکر می‌کنم هیچ کس نمی‌خواهد دوباره به سمت قله بالا رود.» 

وزارت بهداشت نیوزیلند روز دوشنبه خبر داده که در ۲۴ ساعت گذشته برای اولین بار این کشور شاهد هیچ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ از آغاز قرنطینه تا کنون نبوده است. 

این خبر در حالی اعلام شده که نیوزیلند هفته گذشته، سطح هشدار قرنطینه را از چهار به سطح سه کاهش داد. 

خانم آردرن روز سه شنبه با شرکت در نشست کابینه استرالیا از طریق ویدئو به اولین رهبر جهان تبدیل شد که در ۶۰ سال گذشته دست به این کار زده است. 

پس از این نشست خانم آردرن و اسکات موریسون همتای استرالیایی او، اعلام کردند که برای ایجاد حباب سفر( خط امن سفر) میان دو کشور تلاش می‌کنند. 

اگر چه آنها زمان مشخصی برای شروع تردد مسافران از راه دریای تاسمان اعلام نکردند، اما سران دو کشور تاکید کردند که این امر مدت ها قبل از بازگشایی مرزهایشان با کشورهای دیگر، اتفاق خواهد افتاد. 

© The Independent

بیشتر از جهان