قهرمانی لیورپول در جام قهرمانان اروپا و گفتنی‌های محمد صلاح

صلاح می‌گوید باخت سال گذشته باعث شد که امسال لیورپول جام را ببرد

محمد صلاح، بازیکن سرشناس لیورپول، می‌گوید که تصویر خروج زود هنگامش از فینال ۲۰۱۸ جام باشگاه‌های اروپا، الهام بخش او در بازی مقابل تاتنهام بود.

شنبه شب، تیم یورگن کلوپ با پیروزی در برابر تاتنهام هاتسپر، قهرمان اروپا شد. دیووک اوریگی، یک گل به پنالتی زودهنگام صلاح اضافه کرد تا لیورپول دو هیچ بازی را ببرد.

در فینال سال گذشته در کی‌یف، هنگام درگیری بر سر توپی با سرخیو راموس، مدافع رئال مادرید، شانه صلاح در رفت و از آن پس صلاح در پی اثبات کارایی‌اش بود.

آن شب، وقتی این بازیکن مصری تعویض شد اشک می ریخت، اما شنبه شب، پیش از قدم گذاشتن به استادیوم واندا متروپولیتانوی مادرید، آن لحظه در ذهنش زنده شد.

او گفت: «پیش از بازی، به پارسال فکر کردم. بعد از بازی فینال کمی نومید شده بودیم، ولی حالا برگشته‌ایم و جام را دوباره برده‌ایم، ششمین جام قهرمانی لیورپول. فوق العاده است».

در پاسخ به این پرسش که با یادآوری مصدومیت سال گذشته‌اش در کی‌یف چه حسی داشت، صلاح گفت: «نومیدی. خیلی ناراحت بودم که بعد از ۳۰ دقیقه  مصدوم شدم و از بازی بیرون رفتم و بازی را باختیم. این انگیزه من برای پیروزی امروز بود».

صلاح گفت: «در بازی با تاتنهام خیلی نگذاشتم تصویر بازی سال گذشته‌ در ذهنم نقش ببندد. نمی‌خواستم به شکست فکر کنم. برای همین، فقط یک بار به آن بازی و شرایط سال گذشته‌ام فکر کردم و بعدش گفتم: خیلی خوب، برویم».

صلاح تأکید کرده است که به تقدیر کاملاً اعتقاد دارد و کارش بیشتر ذهنی است و باید پیش از بازی آدم به خودش ایمان داشته باشد: «می شد این را در بازیکن‌ها دید. ما در این بازی به خودمان ایمان داشتیم. به نظر من هر اتفاقی حکمتی دارد، و حکمت باخت‌ ما در فینال فصل قبل این بود که برگردیم و این‌بار جام را ببریم».

شنبه شب باشگاه لیورپول برای نخستین بار برنده جام اروپا شد که به نظر صلاح «آغاز دورانی موفق در تاریخ لیورپول است».

صلاح گفت: «بردن جام باشگاه‌های اروپا با لیورپول، اتفاق ویژه‌ای است. این اولین جام ماست، آن هم جام قهرمانان اروپا. این شروع کار است. این اولین رقابت ماست».

محمد صلاح در بخش دیگری از صحبت‌هایش پس از پیروزی گفت: «سال آینده برای بردن جام برتر انگستان می‌رویم. این اولین فصلی بود که واقعاً برای بردن جام برتر می‌جنگیدیم. فصل پیش بیشتر برای حضور در جام باشگاه‌های اروپا می‌جنگیدیم. میانگین سنی تیم ما ۲۶ تا ۲۷ سال است، یعنی که هنوز بازیکن‌های جوان داریم. بردن این جام در این شرایط برای ما تجربه خوبی است. فصل گذشته هم چیزهای زیادی آموختیم».

© The Independent

بیشتر از ورزش