هیلاری کلینتون در حمایت از جو بایدن جلسه جمع‌آوری پول برگزار می‌کند  

گران‌ترین بلیت ۱۰۰ هزار دلار است

آقای بایدن در ماه‌های اخیر برای رقابت با کارزار ترامپ از نظر جمع‌آوری بودجه، با مشکلاتی مواجه بوده است - MARK WILSON /  AFP

هیلاری کلینتون قصد دارد در حمایت از کارزار انتخاباتی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری، به شکل مجازی در یک جلسه جمع‌آوری پول شرکت کند که گران‌ترین بلیت آن ۱۰۰ هزار دلار برای هر نفر است. 

کلینتون، نامزد سابق حزب دموکرات برای انتخابات، حمایت خود از بایدن را ماه گذشته و پس از آن اعلام کرد که نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ محرز شد. 

خانم کلینتون پذیرفته است که با برگزاری یک نشست مجازی از طریق نرم‌افزار زوم، برای مجمع ملی حزب دموکرات و ستاد آقای بایدن در رقابت با دونالد ترامپ، پول جمع‌آوری کند. 

یک نسخه از دعوتنامه‌های این جلسه به دست نشریه پولیتیکو رسیده است و طبق این دعوتنامه، افراد می‌توانند برای شرکت در «مکالمه مجازی» بلیت هایی را به قیمت ۲۸۰۰ تا ۱۰۰ هزار دلار خریداری کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلیتهای ۲۸۰۰ دلاری به تعداد محدود موجود است و بلیط های دیگر با بهای ۵۶۰۰، ۱۵۶۰۰، ۴۱۱۰۰، و ۱۰۰ هزار دلار موجودند. دعوتنامه مشخص نمی‌کند که آیا بلیت‌های گرانتر به معنای وقت بیشتر برای مکالمه است، یا خیر. 

این مراسم قرار است ۱۹ ماه مه و با حضور تام پرز، رئیس مجمع ملی حزب دمکرات، برگزار شود. 

افزودن مراسم مجازی جمع‌آوری پول برای کمپین بایدن، تازه‌ترین تلاش این کاندیدای ریاست جمهوری برای کسب سرمایه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به شمار می‌رود. 

یک جلسه مجازی جمع‌آوری پول نیز قرار است این هفته و برای «بنیاد پیروزی بایدن» برگزار شود. این جلسه از سوی «گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، و «دیوید پلوفی»، مدیر کارزار انتخاباتی اوباما در سال ۲۰۰۸، برگزار خواهد شد. 

 ستاد بایدن و کنوانسیون ملی حزب دمکرات، ماه گذشته توافقی را نهایی کردند که در فعالیت‌های مشترک جمع‌آوری پول، سهم بیشتری به بایدن می‌دهد. طبق این توافق، افراد می‌توانند تا ۳۶۰ هزار دلار اهدا کنند که ۵۶۰۰ دلار از آن مستقیما به کارزار بایدن می‌رود و باقی به کنوانسیون ملی حزب دمکرات تعلق می‌گیرد. 

خانم کلینتون ماه گذشته و پس از کناره‌گیری برنی سندرز، سناتور ورمانت، از رقابت‌ها، از بایدن حمایت کرد. 

کلینتون در آن زمان گفت:‌ «از این که بخشی از این کارزار هستم، بسیار خوشحالم. نه تنها به دلیل حمایت از شما، بلکه برای تاکید بر مسائلی که در این انتخابات ریاست جمهوری اهمیت دارند.»

حمایت خانم کلینتون، با حمله به رقیب سابقش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از حزب جمهوریخواه ادامه یافت. 

او گفت:‌ «فقط تصور کنید که چه می‌شد اگر الان رئیس جمهوری داشتیم که نه تنها به علم توجه می‌کرد و واقعیات را بر افسانه مقدم می‌شمرد، بلکه ما را متحد می‌کرد و شفقتی را نشان می‌داد که از رئیس جمهوری‌مان انتظار داریم؛ همانی که جو بایدن در تمام زندگی‌اش نشان داده است.»

«فکر کنید چه تفاوتی می‌توانست داشته باشد، اگر یک رئیس جمهوری واقعی داشتیم و نه کسی که در تلویزیون ادایش را درمی‌آورد.»

آقای بایدن در ماه‌های اخیر برای رقابت با کارزار ترامپ از نظر جمع‌آوری بودجه، با مشکلاتی مواجه بوده است. شراکت او در زمینه جمع‌آوری پول با کنوانسیون ملی حزب دمکرات و همچنین حمایت چهره‌های قدرتمندی چون خانم کلینتون، می‌تواند کمک بزرگی به ستاد او  بکند. 

© The Independent