یک چهارم رأی دهندگان دموکرات خواستار تغییر جوبایدن هستند

«تارا رید» کارمند پیشین مجلس سنا ادعا كرده كه در سال ۱۹۹۳، توسط آقای بایدن مورد تعرض جنسی قرارگرفته است

بر اساس یک نظرسنجی ۲۹ درصد از دموکرات‌ها، شخص دیگری را برای رقابت با دونالد ترامپ انتخاب خواهند کرد- DOMINICK REUTER / AFP

طبق یک نظرسنجی  یک چهارم از رأی دهندگان دموکرات، خواستار تغییر جو بایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری شدند.

در پی مشاهده ویدیویی که در آن این نامزد (انتخابات ریاست جمهوری) اتهامات علیه خود را رد می‌کند،  طبق یک نظرسنجی یک چهارم از رأی دهندگان دموکرات، خواستار تغییر جوبایدن به عنوان نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری هستند. 

این مطالعه نشان داد که ۲۹ درصد از دموکرات‌ها، از جمله ۴۰ درصد افراد زیر۴۵ سال، شخص دیگری را برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر ایالات متحده  آمریکا انتخاب خواهند کرد.

طبق  نظرسنجی «مشاور صبح » (Morning Consultant )، به‌نظر می‌رسد که رای دهندگان جوان‌تر دموکرات و زنان بیش از دیگران انکار آقای بایدن در برابر ادعاهای تعرض جنسی را نامعتبر ارزیابی کنند.

ماه گذشته « تارا رید» ادعا كرد كه در سال ۱۹۹۳، زمانی که كارمند سنا بود، آقای بایدن وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است. اما آقای بایدن آن اتهام را رد كرد.

به پاسخ دهندگان یک کلیپ  ویدیویی ۳۵  ثانیه‌ای از اولین مصاحبه آقای بایدن در مورد ادعاهایی که خانم رید علیه وی مطرح کرده بود، نشان داده شد که هفته گذشته توسط مایکا برژینسکی، مجری شبکه ام اس ان بی سی (MSNBC)  انجام شده بود.

آقای بایدن در پاسخ به این سؤال كه آیا این ادعاها صحیح است، به انکار صریح دست زد.

بایدن گفت: «نه درست نیست. صریح و واضح می گویم: هرگز، هرگز چنان چیزی رخ نداد. رخ نداد. هرگز رخ نداد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مصاحبه جمعه با شبکه ام اس ان بی سی، نخستین باری بود که این نامزد احتمالی ریاست جمهوری حزب دموکرات علنا به اظهار نظر درباره آن ادعا می‌پرداخت.

بر اساس نظرسنجی «مشاور صبح»، بحث پیرامون نامزدی وی و آن اتهام، نشان از شکاف‌ (نظری) نسل‌ها در میان رأی‌دهندگان دموکرات دارد.

جوانترین اعضای این حزب شامل کسانی هستند که در انتخابات مقدماتی درون حزب دموکرات، از حامیان سناتور برنی سندرز بودند و به نظر می‌رسد که  در مورد آقای بایدن نامطمئن هستند.

به نظر می رسد ۱۴ درصد از دموکرات‌های جوان، کمتر از شرکت کنندگان مسن، انکار آقای بایدن را موثق می‌دانند و۵۴ درصد از گروه های سنی بالاتر، انکارهای معاون رئیس جمهوری سابق را باور دارند.

با این حال و باوجود اتهاماتی که (علیه بایدن) مطرح شده است، چهار ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده، ۶۱ درصد از رای‌دهندگان دموکرات در میان شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی، از آقای بایدن برای رقابت با رئیس جمهوری ترامپ حمایت می‌کنند.

در این نظرسنجی که بین دوم و سوم ماه مه انجام شد، بیش از ۷۰۰ رای دهنده دموکرات شرکت کردند.

© The Independent