اعتراض خواهر یکی از دانشجویان بازداشتی به قوه قضاییه

ندا یونسی می‌گوید ادعاهای قوه قضاییه درباره برادرم داستان‌سازی و مسخره است

علی یونسی دانشجوی بیست ساله دانشگاه صنعتی شریف- عکس از شبکه‌های اجتماعی 

پس از آنکه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی درباره دانشجویانی که اخیرا بازداشت شده‌اند، ادعا کرد که این دانشجویان به «گروه‌های ضد انقلاب وصل شدند» و با گروه «مجاهدین خلق» ارتباط داشتند، خواهر یکی از این دانشجویان با انتشار ویدیویی در فضای مجازی سخنان و ادعاهای سخنگوی قوه قضاییه را «داستان‌سازی» خوانده و گفته است که نمی‌داند نیروهای امنیتی  در مدت بازداشت چه بلایی بر سر برادرش آورده‌اند.

ماه گذشته علی یونسی، برنده مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در سال ۱۳۹۶ و  دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و امیرحسین مرادی، برنده مدال نقره این المپیاد و  دانشجوی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف  به دلایل نامعلومی بازداشت شده بودند. 

خواهر علی یونسی با اشاره به روز دستگیری برادرش در منزل مادری تاکید می‌کند که ماموران حین بازرسی خانه گفته بودند که هیچ نکته مشکوکی پیدا نشده است.

این در حالی‌ست که غلام‌حسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که «در بازرسی از منازل این افراد اقلام انفجاری کشف شد».

بنا به ادعای سخنگوی قوه قضاییه این دانشجویان «تحت تعلیم» سازمان مجاهدین خلق بودند. اسماعیلی ادعا کرده بود که آنها  به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند که «اقدامات ایذایی» آن هم انجام شده بود. سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که «سربازن گمنام امام زمان» این دانشجویان را دستگیر کردند.

ندا یونسی در ویدیو منتشر شده خطاب به سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید که «ما به خوبی می‌دانیم که شما هیچ ارزشی برای دانشجو قائل نیستید و به تنها چیزی که اعتقاد ندارید حقوق شهروندی‌ست».

ندا یونسی با تاکید به اینکه بازپرس پرونده بارها گفته است که «علی مشکلی ندارد» به مقامات قوه قضاییه یادآوری کرد که چگونه دروغ می‌گویند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ندا یونسی خطاب به مسئولین قوه قضاییه می‌گوید «شما هیچ مدرکی علیه علی پیدا نکرده‌اید که اگر پیدا می‌کردید هزاربار جار می‌زدید».

او گفته که برادرش تنها به فکر درس خواندن بود و با مشغله‌های فراوانی که داشت اصلا فرصت فعالیتی دیگری برایش مهیا نبود. 

نزدیک به یک ماه از بازداشت علی یونسی می‌گذرد. به گفته خانواده این دانشجوی نخبه، ماموران امنیتی با خشونت فراوان اقدام به بازداشت وی کردند به طوری که منجر به شکستن سر علی یونسی شده است. 

بیشتر از