آزمون ورودی دانشگاه‌های ایران مردادماه برگزار می شود

سخنگوی سازمان سنجش: تاریخ‌ برگزاری کنکور به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسیده

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ نیز در روزهای دوم و سوم مرداد برگزار خواهند شد- عکس از همشهری آنلاین‌

کنکور سال ۱۳۹۹ در مردادماه برگزار خواهد شد. بر اساس مصوبه نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ از ۱۲  و ۱۳ تیرماه به ۳۰ و ۳۱ مردادماه تغییر کرد و در میانه تابستان برگزار می شود. این در حالی‌ست  که براساس اعلام مقامات بهداشتی کشور ۶۱ شهر کشور در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

برهمین اساس همچنین زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی سال ۱۳۹۹ نیز ۲۶ تیرماه خواهد بود.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، به همین ترتیب آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ نیز در روزهای دوم و سوم مرداد برگزار خواهند شد.

آزمون کاردانی فنی حرفه ای و آزمون کاردانی به کارشناسی نیز جمعه ۱۴ شهریور برگزار می شود.

در حالی که به گفته وزارت بهداشت ایران کرونا در تابستان هم مهار نخواهد شد و در میانه بهار موج جدیدی از مبتلایان را خواهیم داشت. فاطمه زرین آمیزی ، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور می گوید: «این تاریخ‌ها به تصویب ستاد مقابله با کرونا رسیده است.»

برگزاری آزمون سراسی کنکور در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق تازه ترین گزارش ستادمقابله با کرونا، ۱۰۰ هزار در نفر تا امروز در ایران مبتلا به کرونا شده‌اند.

۱۲ اردیبهشت ماه نیز عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در شرایط عادی نیز برای برگزاری کنکور با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم، عنوان کرد: «کنکور باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با لحاظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود که این مسئله برگزاری آزمون کنکور را دشوار می‌کند.»

به گفته عضو کیسیون بهداشت و درمان مجلس، برای برگزاری کنکور باید فاصله ۱.۶ متری بین هر صندلی را رعایت کرد که این فاصله گذاری نیازمند افزایش تعداد حوزه‌های برگزاری کنکور است. برگزاری کنکور در ایران همواره از جمله آزمون های پرهزینه برای دولت بوده است.

این در حالی است که رییس جمهور ایران نیز نسبت به بازگشایی مدارس در مناطق سفید اظهار امیدواری کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه هنوز بحران کرونا رفع نشده است عنوان کرد : «ممکن است به این نتیجه برسیم که سه روز در هفته یا یک روز در هفته بیشتر لازم نیست که دانش آموزان به مدرسه بروند. البته برای قضاوت در این زمینه زود است اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم.»

در روزهای اخیر ایران شاهد افزایش روند بیماری کووید ۱۹ بوده است که در همین خصوص رئيس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در گفت وگویی با تلویزیون رسمی ایران گفته است «شتابی که در عادی سازی اتفاق افتاده و مردم هم احیانا شرایط را عادی تر تلقی می کنند میتواند خطری جدی از افزايش امواج جديد ويروس کرونا را به همراه داشته باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علیرضا زالی با اشاره به اینکه ایران با امواج جدیدی از بیماری روبه رو شده است گفت : «این ویروس در کشور هنوز وجود دارد تا زمانی که ویروس ریشه کن نشده است و مصون سازی توسط واکسن انجام نشده طبیعتا خطر آن از سطح شهر زدوده نشده است. با افزایش سطوح تماسی و معدل تردد در شهر و با توجه به خوشه های جمعیتی در سطح شهر تهران میزان ابتلا به بیماری منجر به روند متفاوتی نسبت به قبل می شود.»

باید توجه داشت که تردد در شهر و اجتماع در یک محل برای برگزاری کنکور سراسری می تواند به شیوع موج جدید کرونا منجر شود.

امسال بیش از یک میلیون و ۵۱ هزار داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند که برای تردد در روز آزمون با حضور خانواده های خود رقم بالایی را تشکیل خواهند داد. چنانچه از سوی ستاد مقابله با کرونا نیز خبری در خصوص انجام تست غربالگری برای داوطلبان و برگزارکنندگان کنکور عنوان نشده است.

بیشتر از