زیپ لاین برج ایفل و امکان تماشای پاریس از زاویه ای دیگر

به مناسبت مسابقات فرنچ اوپن و ۱۳۰ امین سالگرد برج ایفل

علاقمندانی که می‌خواستند و جرئتش را داشتند تا پاریس را از ارتفاع ۱۱۵ متری تماشا کنند، با شرکت در قرعه‌کشی، شانس خود برای استفاده از زیپ‌لاین برج ایفل را امتحان کردند.

شرکت آبِ معدنی «پِریه» سرمایه‌گذار زیپ لاین «سمَش پِریه» است. این زیپ‌لاین مردم را از طبقه دوم برج ایفل با سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت به ایستگاه «اِکول میلیتِر» می‌رساند.

این زیپ لاین به مناسبت مسابقات  بین‌المللی تنیس فرنچ اوپن که تا ۱۹ خردادماه ادامه دارد،  و همچنین به منظور بزرگداشت ۱۳۰ امین سالگرد برج ایفل برپا شده است.

طبق گزارش‌ها، سرعت این زیپ‌لاین نمادی است از سرعت  توپ تنیس به هنگام سرو زدن. به عبارت دیگر، این تجربه ۶۰ ثانیه‌ای با سرعت بالایی سپری می‌شود.

در ویدیوهای منتشر شده، شرکت‌کنندگانی را می‌توان دید که کلاه ایمنی بر سر، از زیپ‌لاین آویزان شده و با سرعت از آسمان پاریس عبور می‌کنند.

متاسفانه هر کسی نمی‌تواند سوار بر این زیپ‌لاین حدودا ۸۰۰ کیلومتری شود. آنانی که جرئت چنین کاری را داشتند از طریق قرعه کشی در صفحه اینستاگرام پریه انتخاب شده بودند.

برای ورود به قرعه کشی که آخرین روز آن ۱۲ خردادماه بود،  علاقمندان  می‌بایست استوری اینستاگرامی‌ای را ضمن استفاده  از برچسب سمَش پِریِر و تگ کردن مکان خود منتشر می‌کردند تا شانس خود را امتحان کنند.

پیش از این زیپ‌لاین برج ایفل سال ۲۰۱۷ به مناسبت مسابقات فرنچ اوپن برپا شده بود.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر