انتقاد تیلور سوئیفت از دونالد ترامپ

این خواننده قول داده بر فعالیت سیاسی خود بیافزاید

تیلور سوئیفت روز شنبه از یکی سناتورهای ایالتی که وی در آن زندگی می کند - ایالت تنسی- درخواست کرد از «قانون برابری» پشتیبانی کند. این قانون موجب پاسداشت حقوق هم‌جنس‌گرایان و دگرباشان جنسی خواهد شد.

این ستاره موسیقی پاپ در بیانیه‌ای که در توئیتر منتشر کرده است از سناتور لمار الکساندر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی، خواست «لطفا، لطفا به فکر آن زندگی‌هایی باشید که اگر شما در مجلس سنا به «قانون برابری» رای مثبت دهید و این تبعیض سرسخت و غیرمنصفانه را ممنوع سازید، بهبود می‌یابند.» ایالت تنسی، خانه دوم خانم سوئیفت است.

این بیانیه عمل به وعده‌ای است که تیلور سوئیفت چند ماه قبل داده بود. او گفته بود فعالیت سیاسی‌اش را بیشتر می‌کند.

این حرکت از سوی این خواننده که از موسیقی کانتری به پاپ روی آورده تغییر رویه محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۶ هوادران تیلور از او انتقاد کردند که چرا در زمان انتخابات پرتلاطم ریاست‌جمهوری ساکت مانده.

«قانون برابری» موجب گسترش «قانون حقوق مدنی» ۱۹۶۴ و «قانون مسکن منصفانه» می‌شود و منجر می‌شود به ممنوعیت تبعیض در اشتغال، مسکن، انتخاب هیات منصفه و انطباق‌های عمومی بر بنیان گرایش جنسی و هویت جنسیتی.

این قانون ماه گذشته در مجلس نمایندگان که در اختیار دموکرات‌ها است تصویب شد و تک تک دموکرات‌ها حامی آن بودند. انتظار می‌رود میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، اجازه ندهد در این مجلس به رای گذاشته شود.

خانم سوئیفت در نامه‌ای خطاب به آقای الکساندر نوشته: «رای دادن علیه این لایحه یعنی رای دادن علیه خواسته‌های اکثریت مردم تنسی و آمریکا».

سوئیفت در ضمن درباره موضع دولت ترامپ در باره «قانون برابری» اظهار نظر کرد.

او نوشت: «من شخصا موضع رئیس‌جمهور را نمی‌پذیرم. ایشان می‌گوید دولتش «پشتیبان برخورد برابر با همگان» است اما مدعی است که «قانون برابری» «در شکل کنونی‌اش پر است از تبصره‌های زهرآگینی که می‌توانند حقوق والدین و حق عمل بر مبنای وجدان را تهدید کنند». 

سوئيفت می‌افزاید: «نخیر! هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شود که پشتیبان جامعه‌ای است و بعد بلافاصله آن‌را محکوم کند و بگوید مغایر با «حقوق والدین و حق عمل بر مبنای وجدان» است. از این حرف چنین بر می‌آید که آدم هر چیزی به جز دگرجنس‌گرا و هم‌سوجنس باشد از نظر اخلاقی اشکال دارد. این پیغامی به شدت مضر برای ملتی است که پر است از خانواده‌های سالم و دوست‌داشتنی که والدین، پسرها و دخترانِ هم‌جنس، خارج از جنسیت یا تراجنسیتی دارند.»

خانم سوئیفت دیگر سناتور جمهوری‌خواه تنسی، مارشا بلک‌برن، را خطاب قرار نداد. بلک‌برن در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و عموما بسیار محافظه‌کارتر از همتای خود محسوب می‌شود.

«ایندپندنت» با هر دو سناتور برای اظهار نظر تماس گرفت.

© The Independent