خیریه حمایت از سگ‌ها: «سگ برای همیشه است نه فقط دوران قرنطینه»

میزان جست‌وجوی اینترنتی برای «پذیرفتن سگ» با افزایش ۱۳۳ درصدی همراه بوده است

یکی از شهروندان نیویورک در حال راه بردن سگ خود در خیابان‌های منهتن. 
Cindy Ord/Getty Images/AFP

 

یک خیریه رفاه سگ‌ها در بریتانیا، از مردم خواسته است تا در شرایط کنونی، با دقت به فکر آوردن سگ به خانه‌ها باشند، چراکه سبک زندگی آنها پس از لغو قرنطینه تغییر خواهد کرد.

نهاد خیریه «داگ تراست» از افزایش جست‌وجو برای خرید در اینترنت خبر داده است و گفته است که تعداد دفعاتی که مردم در صفحه جست‌وجوگر گوگل کلمه «خرید توله سگ» را به کار برده‌اند، در همان ماه وضع تدابیر سراسری قرنطینه (۲۳ ماه مارس میلادی)، ۱۲۰ درصد افزایش داشته است. 

طبق اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی شرکت بازاریابی دیجیتال «پراپلرنت»، میزان جست‌وجوی اینترنتی برای «پذیرفتن توله سگ» نیز در مدت زمان مشابه با افزایش ۱۳۳ درصدی همراه بوده است. 

نهاد داگ تراست، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سگ‌ها پس از کاهش تدابیر قرنطینه و فاصله‌گیری اجتماعی، گفته است که ممکن است شاهد آن باشیم که عده زیادی از مردم سگ‌ها را رها کنند؛ مشابه رفتاری که در گذشته و هنگام کریسمس نیز مشاهده شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر همین اساس، این خیریه حالا شعار معروف خود را کمی تغییر داده است و از «یک سگ برای همیشه است و نه فقط برای کریسمس» به شعار جدید «یک سگ برای همیشه است،‌ و نه فقط برای قرنطینه» تبدیل کرده است. 

این خیریه علاوه بر این، یک آزمون اینترنتی جدید برای صاحبان بالقوه سگ طراحی کرده است تا به این وسیله از آمادگی آنها برای پذیرفتن سگ‌ها اطمینان حاصل کند. 

اوئن شارپ، مدیر عامل این خیریه، می‌گوید: «سگ‌دار شدن کار پرارزشی است، اما مسئولیتی بزرگ است و به این منظور ما امروز به مردم یادآوری می‌کنیم که سگ برای همیشه است و نه فقط برای قرنطینه. درست مثل روزهای کریسمس که مردم در خانه می‌مانند و فکر می‌کنند وقت مناسبی برای آوردن سگ است. حالا هم داستان برای بعضی‌ها از همین قرار است. اما ما از مردم می‌خواهیم توجه داشته باشند که بعد از لغو قرنطینه، زندگی‌شان تغییر می‌کند و باید بتوانند زندگی خود را با دوست چهارپای جدیدشان وفق دهند.»

آقای شارپ ضمن تشریح جزئیات این آزمون اینترنتی، گفت که از صاحبان بالقوه سگ پرسیده می‌شود که آیا آماده‌اند تا «مدفوع سگ را جمع کنند؟» آیا آنها «آماده‌اند تا از استراحت خود بگذرند؟» و آیا برای «درمان‌های دامپزشکی و مواقع اورژانسی» وقت کافی دارند؟»

گراهام نورتون که صاحب سگی به نام «بیلی» از نژاد «لابرادودل» است، گفت، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که «حتی در یک شب بارانی هم باید سگ را بیرون ببرید و در تاریکی مدفوع آن را از زمین بردارید.»‌

این چهره رادیو تلویزیونی گفت: «لطفا به خاطر داشته باشید که بالاخره در مقطعی، زندگی به حالت عادی برمیگردد و مردم باید به سر کار و مدرسه‌ها بازگردند. و باید خوب فکر کنید که آیا در آن مقطع هم همچنان می‌توانید سگی را در زندگی خود جای دهید؟» 

به گفته نهاد کنل کلاب، بزرگترین سازمان رفاهی سگ‌ها در بریتانیا، میزان ثبت نام برای توله‌سگ نژاد «اسکاتیش تریر» در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۲ درصد افزایش داشته است. 

بیل لمبرت، سخنگوی کنل کلاب، گفت که افزایش تمایل مردم برای سگ‌های کوچک «از یک سو به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد است. کسانی که در مناطق شهری زندگی می‌کنند، با سبک زندگی پرمشغله حالا به دنبال سگ‌های کوچک هستند که به فضای کمتری نیاز دارند. از سوی دیگر، به خاطر مُد است که عمدتا از طرف چهره‌های محبوب و مشهور رواج می‌یابد و ناشی از پیام‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی است.»‌

© The Independent

بیشتر از زندگی