بازداشت یکی از تظاهرکنندگان مخالف قرنطینه در لندن

گروه کوچکی متشکل از حدود ۲۰ نفر در خارج از مقر پلیس در لندن اجتماع کردند

معترضان در این تظاهرات که در خارج از مقر پلیس متروپولیتن بریتانیا برگزار شده بود، یکدیگر را در آغوش کشیدند - REUTERS/Toby Melville

 در تظاهرات مخالفت با مقررات قرنطینه در شهر لندن، یک فرد به جرم تخطی از مقررات حفظ فاصله اجتماعی بازداشت شد. معترضان در این تظاهرات که در خارج از مقر پلیس متروپولیتن بریتانیا برگزار شده بود، یکدیگر را در آغوش کشیدند.

روز شنبه گروه کوچکی متشکل از حدود ۲۰ نفر در خارج از مقر «نیو اسکاتلندیارد» در لندن اجتماع کردند و با حمل پلاکاردهایی که روی آنها عبارات «تن من، انتخاب من» و «کسی را درآغوش بگیر، جانی را نجات بده»، نوشته شده بود، شعار دادند. 

ویدیوهایی که از این تظاهرات گرفته شده است، نشان می‌دهد که شعارهای نوشته شده روی پلاکاردهای برخی از تظاهرات‌کنندگان، اپیدمی کرونا را به تئوری توطئه ثابت نشده  فناوری «جی ۵» مرتبط می‌کند.  

در این ویدیو مردی به دنبال مقاومت در مقابل دستور پلیس برای رعایت مقررات قرنطینه و رفتن به خانه، در حالی که فریاد می زند «من رضایت نمی‌دهم»، بازداشت می‌شود.

از تاریخ ۲۳ ماه مارس به منظور کند کردن سیر شیوع کووید۱۹، کلیه اجتماعات در بریتانیا ممنوع شده است.

پلیس متروپولیتن در یک بیانیه گفت: «امروز در نزدیکی نیواسکاتلندیارد، گروه کوچکی  معترض دست به تظاهرات زدند.» 

«ماموران پلیس از معترضان خواستند به خانه‌هاشان بازگردند و این گروه در نهایت پراکنده شد. یک مرد بازداشت شد.»

این اعتراض‌ها شبیه به اجتماع چندهزار نفره مردم در پلاژی در کالیفرنیای جنوبی در هفته جاری بود که در اعتراض به مقررات قرنطینه خانگی انجام گرفت.

به دنبال تخطی مردم از مقررات قرنطینه در هفته گذشته، روز جمعه، گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، دستور داد کلیه پلاژهای دولتی و محلی در ناحیه «اورنج کانتی» تعطیل شود. اما به رغم تظاهرات روز شنبه در لندن، به نظر نمی‌رسد که لغو مقررات قرنطینه در بریتانیا از حمایت چندانی برخوردار باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نتایج یک نظرخواهی که روز یکشنبه در نشریه آبزرور منتشر شد، حاکی از آن است که از هر پنج بزرگسال که در نظرخواهی شرکت کرده بودند، تنها یک نفر معتقد بود که زمان بازگشایی مدارس، رستوران‌ها، میخانه‌ها و استادیوم‌های ورزشی فرا رسیده است.

این نظرخواهی که توسط موسسه «اپینیوم» انجام شده است، حاکی از آن است که ۱۷ درصد موافق و ۶۷ درصد مخالف بازگشایی مدارس بوده‌اند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، گفته است که این کشور اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و دولتش قصد دارد در آینده نزدیک مقررات قرنطینه را تسهیل کند.

© The Independent

بیشتر از جهان