چالش مت گالا؛ به طراحی لباس افراد مشهور بپیوندید

برای گرامیداشت این مراسم، کاربران شبکه‌های اجتماعی در چالش مت گالا شرکت‌ کرده‌اند

لوپیتا نیونگودر  مراسم مت‌گالای سال ۲۰۱۹ در نیویورک - AFP

معمولا اولین دوشنبه ماه مه میزبان پر زرق و برق‌ترین شب صنعت مد و پوشاک، مراسم سالانه مت گالا است.

با این وجود، مراسم امسال که قرار بود در ۴ مه در موزه هنر کلانشهر نیویورک برگزار شود، به خاطر شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

لغو مراسم باعث ناامیدی هواداران دنیای مد در سراسر جهان شد، اما خبر خوب این است که برای جشن گرفتن این شب که قرار بود بزرگ‌ترین مراسم دنیای پوشاک امسال باشد، راه‌های دیگری نیز هست.

برای گرامیداشت این مراسم، کاربران شبکه‌های اجتماعی در چالش مت گالا شرکت‌ کرده‌اند. اما این چالش دقیقا چیست و چگونه می‌توان بدان پیوست؟ در ادامه تمام آن چیزهایی که باید بدانید، از نظر خواهیم گذراند.

 

چالش مت گالا چیست؟

بعد از به تعویق افتادن مت گالای امسال، نشریه ووگ و بیلی پورتر با همکاری یکدیگر، چالشی را برای دنیای مد طراحی کردند که قصد دارد روحیه مثبت این مراسم و لباس‌های جسور آن را زنده کند.

چالش مت گالا افراد را تشویق می‌کند که آرایه‌ها و لباس‌های محبوب خود از مراسم‌های سال‌های گذشته را انتخاب کنند و سعی کنند با بازسازی و تفسیر منحصر به فرد آن، خلاقیت خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذارند.

در ویدیویی که در صفحه اینستاگرام ووگ منتشر شد، آقای پورتر گفت: «زمان آن فرا رسیده که چالشی دست بزنیم، ورای تمام چالش‌های دیگر در دنیای مد. یکی از لباس‌های معروف پوشیده شده در مراسم‌ سال‌های گذشته مت گالا را انتخاب کنید و سعی کنید با بازآفرینی آن در خانه، تفسیر و تعبیر خود را از آن به اشتراک گذارید.»

چگونه می‌توان در آن شرکت کرد؟

هر کسی می‌تواند در این چالش شرکت کند و از شانس برنده شدن برخوردار شود. تمام کاری که باید انجام دهید، بازآفرینی یکی از لباس‌های پوشیده شده در سال‌های گذشته مت گالا و گرفتن عکسی از خود و انتشار آن همراه با هشتگ #MetGalaChallenge است.

آقای پورتر و نشریه ووگ سپس چند نمونه از بهترین عکس‌ها را انتخاب می‌کنند تا در صفحات اینستاگرام نشریه ووگ، موزه مت گالا، و موسسه پوشاک مت گالا به نمایش گذاشته شوند.

مردم تا کنون چه آرایه‌ها و لباس‌هایی را برای بازسازی انتخاب کرده‌اند؟

از زمان شروع این چالش، اینستاگرام غرق در لباس‌های دست‌دوزی شده است که افراد با الگوبرداری از لباس‌های سال‌های قبل، خلق کرده‌اند.

بعضی از محبوب‌ترین نمونه‌ها شامل لباس شب عجیب و زرد «گو پی» است که ریحانا در سال ۲۰۱۵ به تن کرد و باعث خلق شوخی‌هایی چند شد، و نیز «تن‌پوش برهنه» بیانسه که در مراسم همان سال پوشید.

میندی کالینگ یکی از اولین افراد مشهوری بود که در این چالش شرکت کرد و لباس جارد لتو در سال ۲۰۱۹ را برای باز‌افرینی انتخاب کرد. به عنوان بخشی از لباس خود در آن سال، آقای لتو نسخه پلاستیکی مصنوعی سرش را زیر بغل حمل می‌کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازیگر سابق سریال «اداره» (Office) نوشت: «بازسازی یکی از محبوب‌ترین آرایه‌های مت گالا برای من؛ با کمک یک پارچه برزنتی، مقداری چراغ و تزئینات کریسمس و کمی چسب نواری. به نظرم الساندرو میشل نیز آن را تایید خواهد کرد. حالا نوبت شماست: لباس محبوب خود را برای شرکت در چالش مت گالا تا ۳ ماه مه به اشتراک گذارید و نشریه ووگ نمونه‌های برتر را انتخاب خواهد کرد تا در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذارد.»

اگر شما هم به الهام گرفتن برای خلق لباسی نیاز دارید، به این فهرست برترین لباس‌های پوشیده شده در طول تاریخ مت گالا سری بزنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی