کرونا در باشگاه فوتبال کلن و شک و شبهه درباره آغاز مجدد بوندس‌لیگا

گفته می‌شود سه تن از اعضای باشگاه فوتبال کلن به کرونا مبتلا شده‌اند

بازی باشگاه فوتبال کلن مقابل باشگاه فوتبال یونیون برلین در بوندس‌لیگای ۲۰۱۸- REUTERS/Wolfgang Rattay/File Photo

مبتلا شدن سه نفر در باشگاه فوتبال کلن به کرونا، سوالاتی را در راستای آغاز مجدد بازی‌های بوندس لیگا در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، مطرح کرده است.

در حالی که بوندس‌لیگا می‌کوشد تا دولت را به آغاز مسابقات در ماه می قانع کند و همزمان با کاهش  روزانه نرخ ابتلا به بیماری، شهر کلن موارد مثبت ابتلا به ویروس را در روز جمعه گزارش داد.

روز شنبه، کارل لوترباخ، قانون‌گذار ارشد حزب دموکرات و مشاور ارشد ارتباطات بین‌الملل آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در توییترش نوشت:« دو بازیکن و یکی از کارکنان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.»

آقای لوترباخ  که استاد اقتصاد بهداشت و بیماری‌های همه‌گیر است، افزود: «سایر اعضای گروه به تمرینات خود ادامه می‌دهند. در عین حال، کسانی با وجود کوید ۱۹ به ادامه تمرین‌ها می‌پردازند، در معرض آسیب‌دیدگی شدید شش، قلب و کلیه‌ها هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی با ارجاع به ازسرگیری تمرینات کلن به همراه سایر بازیکنان به جای قرنطینه کردن تمامی آنان به جهت پیشگیری، گفت: «از این که به بازیکنان اجازه تمرین داده شده است، واقعا حیرت کردم.»

وی همچنین افزود:«فوتبال باید یک الگو باشد نه سرگرمی صرف.»

گفته‌ها از شهر کلن حاکی از آن است که سه فرد مذکور علایمی از خود نشان ندادند و ۱۲ روز قرنطینه  خود را هم سپری کرده‌اند. اما باشگاه به منظور رعایت حریم خصوصی افراد، هیچ نامی را ذکر نکرد.

 بوندس لیگا پس از آن که لیگ اواسط مارس به حالت تعلیق درآمد، هفته گذشته  تمرینات خود را در گروه‌های کوچک از سر گرفت. این لیگ حالا باید یک هفته دیگرهم منتظرخبر آغاز احتمالی فصل باشد. 

دولت آلمان با توجه به شیوع کرونا،روز پنجشنبه هر گونه تصمیمی را برای ادامه تمرینات به تعویق انداخت.

این لیگ و نیز باشگاههایی که با کسر بودجه مواجه شدهاند، به امید چراغ سبزی هستند که به این تعیلق دو ماهه پایان دهد تا بتوانند قراردادشان را تا پایان ماه ژوئن به اتمام رسانند.

لیگ فوتبال آلمان یک طرح سلامتی ارائه کرده است که به واسطه آن، بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و همچنین، برای  پیشگیری از ابتلای بازیکنان، آزمایش‌های پیوسته‌ای روی آنها انجام خواهد داد. اما در صورت مثبت بودن  (نتیجه آزمایش در) تعدادی از آنها، همه اعضا را قرنطینه نخواهد کرد.

صدراعظم مرکل گفت که در مورد ازسرگیری مسابقات ورزشی یا ادامه تعلیق آن‌ها، در ۶ مه تصمیم‌گیری خواهد شد.

آلمان، ۶۵۰۰ مرگ از مجموع ۱۶۲۰۰۰ مبتلا به ویروس کرونا، را پشت سر گذاشته است. 

© The Independent

بیشتر از ورزش