نمایشگاه جالب‌ترین و عجیب‌ترین لباس‌های «لیدی گاگا»

این نمایشگاه رایگان در لاس وگاس برگزار می‌شود

نمایشگاه خاص‌ترین و عجیب‌ترین لباس‌هایی که لیدی گاگا در ده سال گذشته به تن کرده است، تحت عنوان «هاوس آو لیدی گاگا» رسما در لاس وگاس گشایش یافت.

این نمایشگاه که در محل اقامت دو سال اخیر او، هتل «پارک ام‌جی‌ام» قرار دارد، شامل ۴۰ نمونه از لباس‌ها و زینت آلاتی است که این خواننده در آرشیو خصوصی‌اش نگاه داشته بوده است.

لباسِ طراحی شده با گوشت خام که او در مراسم سال ۲۰۱۰ «ام‌تی‌وی» برای بهترین ویدیوی موزیک پوشیده بود، و نیز پیراهن فضایی و ستارگان از کلکسیون «پریوه» با طراحی «آرمانی» و لباس چسبان منجوق‌کاری شده طرح «ورساچی» در اجرای او در مراسم «سوپر بال» سال ۲۰۱۷، در میان تن‌پوش‌هایی هستند که به نمایش درآمده‌اند.

یکی دیگر از لباس‌های چشمگیر این برنده اسکار که در نمایشگاه «هاوس آو گاگا» به نمایش گذاشته شده است، لباس چندلایه «برندون مکس‌وِل» است که در مراسم سالیانه «موزه متروپولیتن نیویورک» (مِت گالا) پوشیده بود.

لیدی گاگا در مراسم «مت گالا»ی امسال

این نمایشگاه توسط نیکلا فورمی‌چِتی، مدیر «هاوس آو گاگا» برگزار شده است که مسئول ظاهر و«ترند»های متنوع لیدی گاگاست.

فورمی‌چتی می‌گوید که  طرح بلندپروازانه برگزاری چنین نمایشگاهی را از مدت‌ها پیش در ذهن داشته است.

او در گفت‌وگو با مجله «ووگ» گفت: «همیشه می‌خواستیم کاری شبیه به این بکنیم و لباس‌ها، کفش‌ها، زینت‌آلات، صورتک‌ها و کلاه‌گیس‌های لیدی گاگا را در یک محل، برای تماشای دوست‌داران او به نمایش بگذاریم. در تمام این مراحل، با دوست‌داران او در تماس بوده‌ام و از آن‌ها پرسیده‌ام که چه لباس‌هایی را می‌خواهند ببینند، و در ذهن‌شان محل نمایشگاه را چگونه تصور می‌کنند».

فورمی‌چتی می‌افزاید که لیدی گاگا «همواره و از روز اول همین کارها را برای دوست‌دارانش کرده، و به همین دلیل بسیار مهم بود که این شیطانک‌ کوچولوها (عنوانی که لیدی گاگا برای هواخواهانش استفاده می‌کند)، نظرشان را بگویند».

لیدی گاگا، در میان استقبال دوست‌دارنش در مراسم گشایش نمایشگاه در روز پنجشنبه، شرکت کرد.

او یک دامن کوتاه چین‌دار به سبک بالرین‌ها، همراه با تی شرت سیاهی پوشیده بود که روی آن عبارت «کسالت‌آور نباشید، ملکه باشید» نوشته شده بود. تعبیر برخی از این عبارت، این بوده است که منظور، ترغیب همجنس‌گرایان مرد به افشا کردن و پذیرش گرایش جنسیتی‌شان است. عبارت مذکور، بخشی از ترانه معروف لیدی گاگا در سال ۲۰۱۱ با نام «این‌طور متولد شده‌ام» است.

لیدی گاگا در مراسم «سوپر بال» ۲۰۱۷

در داخل محوطه نمایشگاه، امضای لیدی گاگا زیر عبارتی روی یک دیوار دیده می‌شود که می‌گوید:«شجاع باشید. خودتان را دوست داشته باشید. لیدی گاگا».

هواداران لیدی گاگا از برگزاری این نمایشگاه هیجان زده شده‌اند.

یک کاربر توئیتری به شوخی نوشت: «بیمارم *سرفه، سرفه، سرفه*، و تنها چیزی که درمانم می‌کند سفر به «هاوس آو گاگا»ست».

دیگری نوشت: «آهای جماعت،...این‌جا رویای هر شیطانک کوچولو است».

بازدید از نمایشگاه «هاوس آو گاگا» رایگان است.

برخی از اقلام موجود در نمایشگاه به حراج گذاشته می‌شود و درآمد آن، به بنیاد «این‌طور متولد شده‌ام» لیدی گاگا اهدا خواهد شد.

هدف این بنیاد خیریه که در سال ۲۰۱۱ توسط لیدی گاگا ایجاد شد، کمک به «سلامت جوانان» و «دادن توانایی به آن‌ها برای ساختن دنیایی مهربان‌تر و شجاع‌تر است».

نمایشگاه «هاوس آو گاگا» در حال حاضر مکانی دائمی در هتل «پارک ام‌جی‌ام» است و همه روزه از ۱۲ ظهر تا هشت شب باز است.

© The Independent

بیشتر از زندگی