ابراز خشنودی ترامپ از بازگشت کیم جونگ اون

غیبت سه هفته‌ای رهبر کره شمالی شایعاتی را مبنی بر مرگ وی به وجود آورد

ترامپ در توییترش نوشت:«من خوشحالم که وی بازگشته است و حالش خوب است»- BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

 ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از بازگشت دوباره کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مجامع عمومی و از سرگیری کارش در «سلامت» ابراز خوشحالی کرد. آنگونه که رسانه‌های دولتی کره شمالی نشان می‌دهند، این اولین بازگشت کیم جونگ اون به مجامع عمومی، پس از غیبت ۲۰ روزه‌اش می‌باشد. 

دونالد ترامپ روز شنبه، در صفحه توییتر خود با اشتراک گذاشتن لینکی، حاوی تصاویر کیم جونگ اون نوشت:«خوشحالم که وی بازگشته است و حالش خوب است.» این عکسها رهبر کره شمالی را در مراسمی نشان می‌دهد که وی در حال بریدن نوار افتتاحیه پایان یافتن احداث کارخانه کود فسفات شوچون، در کره‌شمالی است.

دونالد ترامپ «آخر هفته کاری» خود را به همراه دستیارانش در خلوتگاه ریاست جمهوری در کمپ دیوید مریلند سپری کرد. وی روز شنبه زمانی را هم به پوشش موضوعات در توییتر از جمله بررسی آمار احتمالی نامزدهای حزب دموکرات کنگره نظیر «جو بایدن» و «مایکل فلین» اختصاص داد.

غیبت کیم جونگ اون، شایعات بسیاری مبنی بر مرگش پس از به کما رفتن وی در حین عمل جراحی قلب، به وجود آورده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در توییترش نوشت:«من خوشحالم که وی بازگشته است و حالش خوب است.»

اگر چه اخبار رسمی کره حاکی از آن است که وی روز جمعه در مراسمی که برای افتتاح کارخانه کود در نزدیکی شهر پیونگ یانگ، پایتخت کره برگزار شد، حاضر شده است.

وی به همراه مقامات رسمی وخواهرش که گمان می‌رفت جانشین او باشد در مراسم حاضر شد و عکس‌های منتشر شده از سوی دولت کره شمالی گواه این مطلب است.

فرضیات و شایعات در مورد وی از زمانی آغاز شد که او در جشن تولد پدربزرگش، کیم ایل سونگ، در ۱۵ آپریل حاضر نشد.

از زمانی که وی در سال ۲۰۱۱ قدرت را به دست گرفت، این اولین بار بود که او چنین مراسم مهمی را در کره شمالی از دست می‌داد.

به گزارش رسانه دولتی کره، کیم در هفته‌های آتی به از سرگیری فعالیت‌های روزمره خود که شامل فرستادن پیام‌ها و درودها به رهبران سوریه، کوبا و آفریقای جنوبی است، ادامه خواهد داد.

وی بعد از مراسمی که ۱۱ آپریل در حضور کارگران، که به  دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شد، در هیچ مجمع دیگری حاضر نشده بود.

کیم در آن روز دوباره خاطر نشان کرد که خواهرش عضو جانشین برای تصمیم‌گیری هیات سیاسی در کمیته مرکزی است.

روز بعد، دولت، تصویری از وی را منتشر کرد که در حال آزمایش بخشی از ادوات نظامی در صنعت هوایی است.

به گزارش رویترز هفته گذشته چین گروهی از متخصصین پزشکی خود را به کره شمالی فرستاد. اگرچه به طور کامل مشخص نشد که برای رهبر کره شمالی چه مشکلی پیش آمده بود.

روز دوشنبه، دونالد ترامپ ابراز کرد، امیدوار است که وضعیت کیم جونگ اون خوب باشد -بدون اینکه به این موضوع اشاره کند که از کجا می‌داند و یا جزيیات آن چیست. 

وزیر کره شمالی گفت که غیبت بدون توضیح رهبر کره به دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا بود. به گفته کره شمالی، آمار مبتلایان به کوید-۱۹، صفر است.

در سال ۲۰۱۴ کیم، به مدت شش هفته از انظار عمومی غایب شد و پس از مدتی با عصا به مجامع بازگشت. آژانس جاسوسی کره شمالی گزارش داد که این غیبت به دلیل جراحی برای خارج کردن توده‌ای از قوزک پای وی بود. 

© The Independent