بوریس جانسون: هماهنگی برای پس از مرگم انجام شده بود

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای وضعیت خود در مبارزه با کرونا را تشریح کرده است

جانسون: «آن‌ها یک استراتژی برای مدیریت سناریوی مرگی شبیه استالین داشتند. من در وضعیت خوبی نبودم و می‌دانستم  برنامه احتمالی مرگم تدارک دیده شده است.»-AFP

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا گفته در حالی که او در بخش مراقبت های ویژه بمیارستان بستری بوده، برنامه احتمالی اعلام خبر مرگش تدارک دیده شده بود. او همچنین اذعان داشته که « وادار» به رفتن به بیمارستان شده است. 

همزمان با بستری شدن آقای جانسون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، دفتر نخست‌وزیری، به کمرنگ جلوه دادن اوضاع و میزان تهدیدی که متوجه نخست‌وزیر بود ادامه داده و بارها گفته بود نخست‌وزیر از «روحیه بالایی» برخوردار است. آقای جانسون سه هفته پس از تشخیص بیماری، به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سنت توماس لندن منتقل شد.

به هر حال، نخست‌وزیربریتانیا تایید کرده که استراتژی لازم در صورت مرگ او آماده بوده و به رغم دلگرمی‌های «دامنیک راب»، قائم‌مقام او، در لحظاتی که  در بیمارستان « بدون دستگاه تنفسی نفس می‌کشید»، در واقع به آقای جانسون «‌لیتر لیتر اکسیژن»‌ داده می‌شد.

آقای جانسون در گفت‌و‌گو با نشریه سان از آن روزها به عنوان « لحظات سخت گذشته»  یاد کرده و گفته: «آن‌ها یک استراتژی برای مدیریت سناریوی مرگی شبیه استالین داشتند. من در وضعیت خوبی نبودم و می‌دانستم  برنامه احتمالی مرگم تدارک دیده شده است. پزشکان تمام تدارکات لازم را برای وقوع حادثه غیرمترقبه دیده بودند.» 

او گفت: «‌آن‌ها از طریق یک ماسک صورت به مدت طولاتی و مداوم چندین لیتر اکسیژن به من دادند و من برای مدت زیادی آن  شیء کوچک را در بینی داشتم.» اشاره او به لوله کوچکی است که از راه بینی اکسیژن و هوا را برای بیماران تامین می‌کند.  

آقای جانسون ۵۵ ساله پس از آن که خود را به مدت دو هفته در آپارتمان بالای شماره ۱۱ داونینگ استریت قرنطینه کرد، یک هفته در بیمارستان بستری شد که ۴۸ ساعت آن را در بخش مراقبت‌های ویژه به سر برد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما با وجودی که حال نخست‌وزیر «خیلی وخیم» بوده، او گفته به اصرار متخصصان « وادار» به رفتن به بیمارستان برای درمان پزشکی شده، اگرچه او خود «‌انکار می‌کرده» که ویروس چقدر بد بوده در حالی که همزمان از خانه و از طریق ویدیو کنفرانس کار می‌کرده است.

آقای جانسون گفته به محض پذیرش در بیمارستان، « باورش سخت بوده» که چطور سلامتی او ظرف چند روز روبه وخامت رفته است. آقای جانسون گفته «‌نمی‌توانست درک کند که چرا حالش بهبود نمی‌یابد.»‌

نخست‌وزیر به این نشریه گفته « شاخص‌های سلامتی بدتر می‌شد و حالم رو به وخامت بود.» و او مرتب از خود می‌پرسید « چطور می‌توانم از این مخمصه نجات یابم؟» 

© The Independent