صدها گردشگر به علت بحران کرونا همچنان در مالدیو گرفتارند

تاکنون ابتلای ۴۶۸ نفر به ویروس کرونا در مالدیو گزارش شده است

 حدود ۵۰۰ بازدیدکننده در این جزیره گرفتار شده‌اند- IBRAHIM FAID / AFP

یک ماه پس از بسته شدن مرزها و اعلام وضعیت اضطرارای از سوی دولت مالدیو، صدها گردشگر خارجی همچنان در این کشور گرفتارند و امکان بازگشت به کشورشان را ندارند. 

علی وحید وزیر گردشگری مالدیو، در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفته که، حدود ۵۰۰ بازدیدکننده در این جزیره گرفتار شده و صد مسافر نیز در محوطه بیرونی فرودگاه این کشور در جزیره ماله، چادر زدند. 

او گفته: «به اعتقاد ما این گردشگران فرقی با بومیان ندارند. آنها کسانی هستند که کشور ما را به جایگاهی که اکنون در آن هستیم رسانده‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 از این روست که دولت مالدیو تصمیم به حمایت از آنها گرفته که دیگر قادر به تامین هزینه اقامت در مجموعه‌های تفریحی لوکس و گران قیمت، نیستند.

به گزارش نیویورک تایمز این در حالیست که یک زوج پس از سفر به مالدیو برای گذراندن دوران ماه عسل خود با بسته شدن مرزها به مدتی نامعلوم در این کشور گرفتار شده‌اند. 

اولیویا و رائول دفریتاس، از شهروندان آفریقای جنوبی، روز ۲۲ مارس گذشته وارد مجموعه اقامتی تفریحی «سینامون ولیفوشی» مالدیو شدند و قصد داشتند شش روز آنجا بمانند. اما این زوج یک هفته پس از آن همچنان آنجا گرفتارند و بلاتکلیف. آنها نمی‌دانند چه وقت قادر به پرواز برای بازگشت به کشورشان خواهند بود. 

گرچه آنها از تخفیف ویژه‌ای برای ماندن در آنجا برخوردار بودند - مجموعه‌ای که به طور معمول یک شب اقامت در آن  ۷۵۰ دلار به بالاست- اما مخارج کمر شکن این ماه عسل بیش از حد طولانی ذهن این زوج را اشغال کرده و آنها را ناگزیر به استفاده از پس‌اندازهایی کرده که برای خرید یک خانه تدارک دیده بودند. 

خانم دفریتاس گفته: «شاید هر کسی آرزو کند که در یک جزیره استوایی گیر بیافتد، اما این فقط زمانی است که واقعا آنجا گرفتار نشدید. این فقط وقتی خوب است که بدانید قادر به ترک آنجا هستید.» 

مالدیو اکنون ۴۶۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا دارد که به مرگ یک نفر منجر شده و ۱۷ نفر نیز تا کنون بهبود یافته‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان