آیا پشتیبانی هیلاری کلینتون به جو بایدن کمک خواهد کرد؟ 

«تاثیر مثبت پشتیبانی هیلاری کلینتون از جو بایدن به مراتب ارزشمندتر از نظرات منتقدان اوست»

هیلاری کلینتون همراه با جو بایدن در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما
AFP

در میان افراد شناخته شده، هیلاری کلینتون آخرین فردی است که در روزهای گذشته از جو بایدن برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی کرده است. مانند دیگر پشتیبانی کنندگان از جمله باراک اوباما، الیزابت وارن، برنی ساندرز، پیت باتیگیگ، و تعداد بی‌شماری افراد دیگر.

 رسانه‌ها، استراتژیست‌های سیاسی، و دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی، تأثیر حمایت خانم کلینتون از معاون رئیس جمهور سابق را بررسی می‌کنند. 

به زبانی ساده، پرسشی که به ذهن بسیاری از مردم می‌آید این است که پشتیبانی هیلاری کلینتون، به جو بایدن زیان خواهد رساند یا کمک خواهد کرد؟

از آنجایی که من قبل از تولد، دمکرات خواه بوده‌ام، علاقه چندانی به فیل ها ندارم؛ به ویژه کمتر، وقتی آنها در اتاق باشند. بگذار با واقعیت ناخوشایند مواجه شویم. عوامل و محرک‌های زیادی از جمله روسیه، «اف بی آی»، زن گریزی، بی شوری، کمبود استراتژی‌های کارزاری و نیز دیگر عوامل در شکست هیلاری کلینتون به دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ میلادی نقش داشتند. او بسیاری از این مسائل را در طول سال‌ها با خود یدک کشیده بود. یک واقعیت که اکثر دمکرات‌ها مانند طاعون از آن گریزانند، میزان نامحبوبی بالای خانم کلینتون قبل از کاندید شدن در بار دوم او برای ریاست جمهوری بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویکرد بسته و محفوظ خانم کلینتون، شاید به درک غلط از عدم اصالت شیوه مزبور منجر شد. لحن او شاید گاهی به تکبر، سوء تعبیر می‌شد. می‌توان گفت خانم کلینتون در برخی قضاوت‌ها علیه خود نقش داشته است. چه کسی می‌تواند او را بابت کشیدن دیواری اطرف احساسات خود پس از دهه‌ها حمله‌های بیرحمانه که در بسیاری از مواقع شخصی و ظالمانه بوده‌اند، سرزنش کند؟ در بسیاری از محافل، خانم کلینتون یکی از تحسین برانگیزترین زنان در تاریخ آمریکا بوده و در محافل دیگر، منفور بوده و مورد توهین قرار گرفته است. 

چیزی که راجع به او می‌توان گفت این است که او شخصیتی جنجال برانگیز و درعین حال قدرتمند است. 

اما روی دیگر سکه این است که خانم کلینتون طلسم را شکسته و به عنوان اولین زن، نامزد ریاست جمهوری از سوی یک حزب سیاسی اصلی در آمریکا شد. او رهبری نمونه، حامی مادم العمر بچه‌ها، زنان و محرومان از حقوق شهروندی بوده و خدمات زیادی به عنوان بانوی اول، سناتور و وزیر خارجه کرده و از مهارت فوق العاده سیاسی برخوردار بوده است. به همین دلیل خانم کلینتون در میان یکی از مقام‌های برجسته و شکل دهنده افکار به‌شمار می‌آید. 

پشتیبانی خانم کلینتون یادآور به موقع خصوصیات مثبت و بینشی است که او و جو بایدن مشترکا دارند. باورهای دینی خانم کلینتون و آقای بایدن درخور تحسین است. باورهایی که در شکل‌گیری زندگی و در تعهد آنها برای ساختن جهانی برتر هنگام پایان زمامداری نقش داشته است. آنان به آمریکایی فراگیر و متنوع با تعهد مشترک به برابری و شکوفایی برای همگان اعتقاد دارند. 

به باور من خانم کلینتون اولین شخصی است که به پیشینه ناخوشایند خود اذعان کند؛ مگر میان ما کسی می‌توان یافت که چنین چیزی نداشته باشد؟ هیلاری کلینتون نیز مانند ما انسانی بدون عیب نیست. من می‌دانم که همیشه قضاوت ها راجع به خودم باید در کل باشد و باور دارم این حق به خانم کلینتون ادا، و این فرصت برای او فراهم خواهد شد. او صدای بی صدایان بوده حامی آنان که جایگاه اندکی میان ما داشته‌اند. او همچنین حامی محرومان و در ابراز ایده‌آل‌های بشریت نمونه بوده است. در مجموع او بی‌امان و قدرتمند است. تأثیر مثبت پشتیبانی او از جو بایدن به مراتب ارزشمندتر از نظرات کم اهمیت منتقدان اوست.               

موئی ولا وکیل، مشاور، کارآفرین، تحلیل‌گر سیاسی و دیدگاه‌نویس است. او نویسنده «دروغ کوچک، رویاهای بزرگ» است و نخستین زن آمریکایی-لاتی و نخستین آمریکایی «ال‌جی‌بی‌تی‌کیو» است که دو بار در کاخ سفید نقش ارشد اجرایی داشته. او مدیر ارشد شفافیت و عضو هیئت مدیره «ترنسپرنت بیزنس» است.

© The Independent