احتمال بازگشایی اماکن مذهبی در ۱۱۶ شهرستان ایران

معاون وزیر بهداشت، می‌گوید این شهرستان‌ها از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار دارند

معاون وزیر بهداشت، با اعلام اینکه ۱۱۶ شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار دارند، گفت که درخصوص بازگشایی مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی این شهرستان‌ها، تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گفته «ایرج حریرچی»، این تصمیم‌گیری روز یک‌شنبه آینده، در جلسه ستاد مقابله با کرونا، صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرده که این شهرستان‌ها «هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌شوند که آیا همچنان در وضعیت سفید قرار دارند یا خیر.»

حریرچی می‌گوید، مبنای تقسیم‌بندی وضعیت شیوع کرونا، استانی نیست بلکه شهرستانی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالی است که سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره بازگشایی اماکن دینی گفته بود، «تا زمانی که اطمینان و ایمان کامل پیدا نکنیم که یک زائر این اماکن دچار مشکل نمی‌شود به خودمان اجازه نمی‌دهیم که درب آن‌ها را به‌روی مردم بگشاییم.»

با شروع ماه رمضان، بحث بازگشایی دوباره اماکن مذهبی در رسانه‌ها مطرح شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز هفته گذشته گفته بود در مناطقی که سفید اعلام می‌شوند می‌توان اماکن مذهبی و مساجد را بازگشایی و نمازهای جمعه و جماعت را برقرار کرد.

این در حالی است که برخی از مقام‌های وزارت بهداشت از جمله علیرضا زالی رئيس ستاد مقابله با کرونا در تهران، از احتمال بروز موج دوم کرونا در کشور خبر می‌دهند.

بر اساس آمار رسمی، در ایران، تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ مورد ابتلای قطعی به کووید-۱۹ شناسایی شده و بیش از ۶ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است که منابع خبری و بین‌المللی معتقدند شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیش از آمارهای رسمی است.

بیشتر از