جشنواره‌های کن، ساندنس و ترایبکا میزبان جشنواره جهانی آنلاین

جشنواره ۱۰ روزه «همه یکی هستیم» از ۲۹ مه از یوتیوب پخش می‌شود

جشنواره کن ۲۰۱۷- Alberto PIZZOLI / AFP

جشنواره‌های فیلم عمده دنیا گرد هم می‌آیند تا میزبان «جشنواره جهانی فیلم: همه یکی هستیم» شوند که از یوتیوب در تاریخ ۲۹ ماه مه پخش خواهد شد.

این جشنواره رایگان شامل جشنواره‌های برلین، کن، تورنتو و ونیز است و طی مراسمی ۱۰ روزه ادامه خواهد یافت تا به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای صندوق واکنش به کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت یاری رساند.

این جشنواره شامل فیلم‌های بلند و کوتاه، مستند، و همچنین نشست‌های بحث و مناظره است. برنامه کامل مراسم، نزدیک‌تر به زمان شروع اعلام خواهد شد.

این بیانیه در حالی صادر شد که بسیاری از جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی سراسر دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا مجبور شده‌اند برنامه‌های خود را لغو کنند یا به آینده موکول سازند.

سایر جشنواره‌های فیلم حاضر در جشنواره «همه یکی هستیم»، شامل ساندنس، ترایبکا، بی‌اف‌آی لندن، جشنواره بین‌المللی مراکش، و جشنواره فیلم بمبئی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جین رزنتال، که همراه با رابرت دنیرو جشنواره فیلم ترایبکا را بنیان گذارده‌اند، گفت: «ما اغلب از نقش منحصر به فرد و قدرتمند فیلم‌ها در الهام بخشیدن و متحد کردن مردم در ورای مرزها و تفاوت‌ها‌شان، در جهت بهبود و مداوای جهان سخن می‌گوییم. اکنون تمام جهان به تسکین و مداوا احتیاج دارد.»

طرح برگزاری جشنواره فیلم «همه یکی هستیم» بعد از جشنواره مجازی موسیقی «جهان واحد: با هم در خانه» تنظیم شده است که توسط لیدی گاگا در همکاری با موسسه «شهروند جهان» و سازمان جهانی بهداشت ترتیب داده شد. آن مراسم شاهد اجرای صدها ستاره دنیای موسیقی بود که از خانه‌ها خود هنرنمایی کردند و از جمله رولینگ استونز، تیلور سوییفت، التون جان، جنیفر لوپز، پاول مک‌کارتنی، سلن دیون و هنرمندانی دیگر را در بر می‌گرفت. 

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از فیلم