پنتاگون سه ویدیو محرمانه از «اشیاء پرنده ناشناخته» منتشر کرد

این ویدیوها توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا گرفته شده است

پنتاگون می‌گوید که این ویدیوها «به دنبال انتشار تایید نشده آن‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷، در میان مردم دست به دست می‌شده است- DAVID MCNEW  / Getty Images via AFP

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ویدیوهایی را منتشر کرده است که در آن اشیایی پرنده شبیه به بشقاب‌پرنده دیده می‌شود. پنتاگون می‌گوید که این ویدیوها توسط خلبانان نیروی دریایی آمریکا گرفته شده است.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای گفته است که این ویدیوهای سیاه و سفید در جریان پروازهای آموزشی، یک بار در نوامبر سال ۲۰۰۴ و بار دیگر در ژانویه ۲۰۱۵، گرفته شده‌اند و بعدا به بیرون نشت کرده‌اند.

در این ویدیوها که در ماه سپتامبر واقعی بودن آن‌ها از طرف نیروی دریایی آمریکا تایید شد، دوربین‌های مادون قرمز ارتش از یک «شیء ناشناخته» فیلم گرفته‌اند که از فراز آسمان می‌گذرد یا در فضا چرخ می‌خورد.

پنتاگون دلیل انتشار این ویدیوها را «از میان بردن هرگونه تصورغلط مردم در مورد واقعی بودن ویدیوها یا وجود یا عدم وجود ویدیوهای بیشتری (از اشیاء ناشناخته /بشقاب‌پرنده) بوده است. 

«به دنبال بررسی‌های بسیار، وزارت دفاع به این نتیجه رسید که انتشار این ویدیوهای غیرمحرمانه به قابلیت‌ها و سیستم‌های حساس نظامی لطمه نمی‌زند و از مقررات حاکم بر تحقیقات بعدی در مورد ورود اشیاء پرنده به حریم هوایی نظامی تخطی نمی‌کند.»

بنا به گزارش پنتاگون، ویدیوی سال ۲۰۰۴، در ۱۶۰ کیلومتری اقیانوس آرام و دو ویدیوی دیگر در ساحل شرقی آمریکا گرفته شده‌اند.

در یکی از ویدیوهای سال ۲۰۱۵ صدایی شنیده می‌شود که می‌گوید: «یک ناوگان از آن‌ها آنجاست.»

صدای دیگری می‌افزاید:«خلاف جهت باد حرکت می‌کنند. سرعت باد ۱۲۰ گره به سمت غرب است. نگاهش کن رفیق!»

پنتاگون می‌گوید که این ویدیوها «به دنبال انتشار تایید نشده آن‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷، در میان مردم دست به دست می‌شده است.» وزارت دفاع در ادامه می‌گوید:«پدیده هوایی که در این ویدیوها دیده می‌شود، همچنان «ناشناخته» است.»

یکی ار خلبان‌هایی که این اشیاء ناشناس را در سال ۲۰۰۴ دیده است، بعدها گفت که آن‌ها به گونه‌ای که قابل توصیف نیست، حرکت می‌کرده‌اند.

خلبان بازنشسته، دیوید فریور، درسال ۲۰۱۷ به شبکه خبری سی ان ان گفت: «وقتی به آن نزدیک شدم... به سمت جنوب سرعت گرفت و در کمتر از دو ثانیه ناپدید شد. بسیار غیرمنتظره بود، مثل یک توپ پینگ پونگ که به دیوار بخورد و برگردد. می‌خورد و به سوی دیگری می‌رفت.»

درسال ۲۰۱۷ نشریه نیویورک تایمر دو ویدیو از اشیاء پرنده، و آکادمی ستارگان هنر و علوم  نیز سومین ویدیو را از اشیاء پرنده ناشناخته منتشر کردند. آکادمی ستارگان هنر و علوم یک شرکت خصوصی علمی است که یکی از بنیانگذارانش تام دو لونگ، عضو سابق گروه موسیقی «بلینک۱۸۲» است.

به دنبال این وقایع، نیروی دریایی آمریک ایک راهنمای رسمی برای واکنش خلبانانش در مقابل تجربه با «پدیده ناشناخته هوایی» منتشر کرد. درسال ۲۰۱۹ نیروی دریایی ایالات متحده تایید کرد که موارد رویارویی با اشیاء پرنده افزایش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هری رِید، رهبر سابق سنای آمریکا از حزب دموکرات که در سالهای میان ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ به تصویب بودجه برای مطالعات وزارت دفاع در مورد اشیاء ناشناخته پرنده کمک کرد، در توئیتی می‌گوید این سه ویدیو «تنها بخش بسیار کوچکی از اطلاعات موجود است.»

او می‌گوید:«ایالات متحده باید این نکته و هرچه را که می‌تواند پیامدهایی در ارتباط با امنیت ملی داشته باشد، مورد بررسی‌های جدی و علمی قرار دهد. مردم آمریکا حق دارند بدانند.»

پرزیدنت ترامپ گفته است که پیشتر در جریان این ویدیوها قرار گرفته بوده است، اما این تبلیغات (پیرامون آن‌ها) را نمی‌پذیرد. او در سال ۲۰۱۹ گفت:«مردم می‌گویند بشقاب پرنده می‌بینند. باور می‌کنم؟ نه لزوما.»

© The Independent

بیشتر از جهان