بیل گیتس از «نابرابری» در آزمایش‌گیری ویروس کرونا در آمریکا انتقاد کرد

این میلیاردر بنیان‌گذار مایکروسافت، صدها میلیون دلار از ثروت خود را برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده است

ایالات متحده در حال حاضر هر هفته حدود یک ونیم تا دو میلیون آزمایش کووید-۱۹ انجام می‌دهد- REUTERS/Eduardo Munoz

بیل گیتس از آزمایش‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده انتقاد کرد و گفت افرادی که (به آزمایشگیری‌شان) نیاز نیست، در حال آزمایش شدن هستند، و این وضعیت را «نابرابر» خواند.

این میلیاردر بنیان‌گذار مایکروسافت، اکنون سال‌ها است که اخطار می‌دهد دنیا برای شیوع یک بیماری عالم‌گیر آماده نیست و صدها میلیون دلار از ثروت خود را به تلاش‌ها برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده است.

او روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «تمرکز بر تعداد آزمایش‌ها، باعث می‌شود که ناهنجاری و اشتباهات در سیستم آزمایش‌گیری خود را نادیده بگیریم. دسترسی به سیستم آزمایش‌گیری فعلی بسیار نابرابرانه است. افرادی اشتباه مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در هر صورت اگر پاسخ آزمایش در کمتر از ۲۴ ساعت آماده نشود، ارزش آن به شدت کاهش خواهد یافت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه توضیح داد که ایالات متحده سیستم آزمایش‌گیری «منحصر به فردی» دارد؛ به این معنا که رسیدن به اول صف بستگی به این دارد که «با کی آشنا هستید.» (پارتی دارید یا نه). 

ایالات متحده در حال حاضر هر هفته حدود یک و نیم تا دو میلیون آزمایش کووید-۱۹ انجام می‌دهد. اظهارات آقای گیتس یک روز بعد از آن بیان شد که دکتر آنتونی فاوچی، یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا، گفت انتظار دارد، این تعداد طی هفته‌های آینده دو برابر شود.

دکتر فاوچی، مدیر موسسه ملی حساسیت و بیماری‌های مسری، روز شنبه گفت: «با رسیدن هفته‌های آینده، ما احتمالا باید به ظرفیت آزمایش‌گیری دو برابر ظرفیت فعلی برسیم و به نظرم خواهیم رسید.»

او در یک سخنرانی «آنلاین» برای آکادمی ملی علوم، گفت: «آزمایش‌گیری بخش مهمی از کارهایی است که انجام می‌دهیم، ولی تنها کار انجام یافته نیست.»

ایالات متحده تا کنون ۹۳۹ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرده است و حدود ۵۳ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان