کشف محموله کوکائین به ارزش ۱۹ میلیون پوند در بریتانیا

این محموله در کامیون‌ حامل عروسک و کاغذ جاسازی شده بود

با وجود مقررات قرنطینه، قاچاقچیان مواد مخدر همچنان فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند- REUTERS/Mariana Bazo

مقامات مرزی بریتانیا سه نفر را به اتهام قاچاق یک محموله کوکائین به مبلغ ۱۹ میلیون پوند دستگیر کرده‌اند. این محموله در داخل کامیون‌های حامل کاغذ و عروسک جاسازی شده بود.

محموله مذکور که بهای فروش آن در بازار ۱۹ میلیون پوند برآورد شده است، روز دوشنبه در دو کامیون بزرگ حمل و نقل کالا در بندر دوور کشف شد.

به گفته اداره مقابله با جرم و جنایت بریتانیا (ان سی اِی)، تصور نمیشود که این دو کامیون با یکدیگر مرتبط بوده باشند.  

در محفظه جاسازی شده در کف یکی از کامیون‌ها که با محموله کاغذ و کارت از هلند وارد مرز بریتانیا شده بود، ۱۴۰ کیلو کوکائین به ارزش ۱۴ میلیون پوند ردیابی شد. 

۵۰ کیلوگرم از این ماده مخدر غیرقانونی به ارزش ۵ میلیون پوند نیز در محفظه جنبی کامیون دوم جاسازی شده بود که حامل آجرهای أسباب‌بازی (لگو) بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ان سی ای» می‌گوید، «جریت ون اکِوِلد»، راننده کامیون اول که ۶۲ ساله و اهل شهر «نیووِگِن» هلند است، به اتهام قاچاق کوکائین بازداشت شده است.

او روز چهارشنبه به دنبال رای دادگاه مقدماتی بازداشت شد و قرار است در روز ۲۰ ماه مه در مقابل دادگاه ناحیه کنتربری حاضر شود.

«ان سی ای» افزود که دو شهروند جمهوری چک نیز در ارتباط  با دومین کامیون بازداشت شده بودند، اما کمی بعد آزاد شدند.

مارتین گریس، فرمانده «ان سی ای» ناحیه دوور، گفت که کشف مواد مخدر از این دو کامیون نمایانگر آن است که ‌به رغم مقررات قرنطینه، شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر همچنان «خطری برای بریتانیا است.»

او افزود: «کشف این دو محموله، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر را از مقادیر معتنابهی مواد محروم کرده است که به گونه‌ای قابل توجه از سودی که (این شبکه‌ها) می‌توانستند ازآن ببرند و آن را در جنایات بیشتری سرمایه‌گذاری کنند، کاسته است.» 

دیو اسمیت، رئیس ناحیه‌ای «نیروی مرزی» بریتانیا، نیز گفت:«روزی بسیار پرثمر و موفقیت‌آمیز برای نیروهای ما بود. آن‌ها با کشف این دو محموله مقادیر معتنابهی مواد مخدر را از چرخه خارج کردند.»

*گزارش از Press Association

© The Independent

بیشتر از جهان